Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 64

Emner: Hakke rundt

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Hakke rundt

    nej, jeg lukker maskerne af med en kædemaske, så bliver det nemlig tæt.

    De første luffer jeg har lavet er der nogen åbninger foroven og det kunne jeg ikke forstå, men så læste jeg lige mønstret engang til.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja! Selvfølgelig! Hvor er du smart! Jeg har jo ingen opskrift at følge. De bliver vist nærmest lavet på øjemål og så måler jeg jo med mine hænder inde i vanterne. Så er det jo nemt nok at se, om jeg får taget for meget eller for lidt ind. Så vil jeg også lukke dem foroven med kædemasker.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #53
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har lige pillet det stykke op, jeg havde hakket med blåt garn, som skulle blive til en hue. Jeg har slået flere masker op og starter nu forfra. Men jeg er lidt i tvivl om jeg ikke kommer til at vende vrangen udad (men den bliver jo alligevel retten, da vrangen er der, hvor jeg hækler tilbage). Nu er "ringen" meget større end mit hoved, så nu må den blive stor nok. Den bliver til varmestuestrik. Jeg skal nok tælle maskerne bagefter. Nu skal jeg lige have dem op på hakkerundpinden alle sammen. 88 masker helt præcist! Men hvorfor er jeg slem til at dreje luftmaskerne, sådan at det bliver snoet når jeg samler maskerne op til første omgang? Jeg tror nok, at jeg har klaret det pænt denne gang.

    Jeg kommer nok også til at lave en pæn kant forneden på huen, fordi min samling af luftmaskekæden til en ring blev noget rodet at se på. Der hænger noget løst garn og dingler. Det, jeg pillede op, var pænere forneden, fordi jeg lavede en omgang frem og tilbage, før jeg samlede det til en ring. Måske skal jeg vænne mig til at gøre det på den måde i fremtiden.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg kan jo også bare sy kanten om, så det grimme bliver gemt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er en OMMER!! Jeg har fået snoet det. Men jeg er stædig og skal nok få det til at virke.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #56
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Hakke rundt

    husk nu at tjekke om det er snoet, når du har lavet et par omgange
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  7. #57
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg vil lave første omgang frem og tilbage og så samle til en ring når jeg starter på 2. omgang. Så bliver det ikke snoet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #58
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nu er jeg begyndt forfra med 81 masker hækle som luftmasker på hæklenål nr. 6. Og den er rigelig stor til mit hoved. Denne gang hækler jeg lige en gang tilbage inden jeg samler det til en ring. Så bliver det ikke snoet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nu går det fint! Ingen snoninger. Men jeg kan kun komme til 80 masker nu. Men det er vist ingen ulykke, hvis der mangler en enkelt maske. Huen bliver stor nok alligevel. Nej, hov!! Sidste maske er jo lige her. Så har jeg stadig 81 masker på.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #60
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Øv! Der er en snoning på alligevel. Jeg kan bare ikke forstå det! Når jeg har slået masker op på en strikkerundpind og skal samle maskerne og strikke rundt, så går det fint - uden at jeg får drejet de opslåede masker. Men når jeg gør det samme på min hakkerundpind, så får jeg drejet arbejdet en omgang, så der kommer en grim snoning på. Nu sidder jeg med en alm. rundpind som hjælpepind og passer på, at maskerne ikke forsvinder når jeg piller tilbaghæklingen op. Jeg skal kunne starte på rundhakning - uden at dreje arbejdet.

    Jeg skal nok få det lært!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •