Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 64

Emner: Hakke rundt

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Hakke rundt

    det er med hakning som det er med hækling man kan ikke lige lade en maske falde og så på den måde rette en fejl. Der er kun en vej og den kan så gu være lang og træls.

    Din måde at lave tommelfingerhullet lyder meget rigtig, brug eventuelt en hæklenål til at hakke hullet med, den er nemmere at styre end en lang hakkepind
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Ja! Det har jeg fundet ud af. Hvis jeg trækker det garn, jeg hækler med rundt, så bliver de opsamlede masker tilbage og ligner retstrikning. Så det er med hele tiden at sørge for, at bremse de "løbende" masker.

    Jeg vil bruge den korte hakkenål fra min farmor, når jeg laver tommelfingeren. Det bliver måske lavet lidt strammere, men det er jo kun en tommelfinger.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4050 Skibby, Hornsherred
    Indlæg
    143

    Så lige disse fine hakkede ting, som nok kan bruges til varmestueprojekter
    http://www.trulte.com/hakking.html

    Opskrifter var endnu ikke lagt ud på hendes blog, men måske kan man skrive efter dem.

    Jeg har stadig til gode at lære kunsten at hakke, men det ser spændende ud.

    Hilsen Annie
    hilsen mormorstrik
    x 5 børnebørn
    Min blog finder du vej til via min profil

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Tak skal du have, Annie!
    Jeg har gemt linket.

    Den vante, jeg er ved at hakke, ligner meget godt den pulsvarmer på forsiden. Jeg bruger bare rød og lilla.

    Den blå hue er nu 5 cm og jeg tænker på, om jeg mon ikke snart skal til at tage ind. Det varer nok ikke så længe, inden jeg gør det. Men jeg har på mystisk vis fået viklet garnet om håndarbejdet. Så det ender nok med, at jeg klipper garnet over og redder trådene ud.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Nu har jeg sprunget de 16 masker til tommelfingeren over og er fortsat rundt (jeg tog også et par masker ud på ikke-tommelfinger delen). Nu er jeg spændt på, hvordan vanten bliver.

    Jeg tager et billed senere!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Dette er så langt, som jeg foreløbig er kommet. Det er den første vante. Jeg håber, at jeg har garn nok til vante nr. 2. De skulle jo gerne være så ens som de kan blive. Det er venstre vante.

    Jeg tog et billed både af over- og undersiden af vanten.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Hakke rundt

    det ser godt ud
    hvis jeg ikke er sikker på om der er garn nok, laver jeg to nøgler som vejer lige meget og så hakker jeg først lidt på den ene og så lidt på den anden vante
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Det kan jeg ikke gøre, da jeg ikke er begyndt på den anden vante endnu. Men jeg kunne selvfølgelig finde en 3. farve og så hakke det sidste ensfarvet. Bare et eksempel.

    Jeg har 2 røde nuancer (den ene lidt tyndere end den anden) og dem kunne jeg godt bruge til toppen af vanten/tommelfingeren. Så kan jeg starte på vante nr. 2 med resten af det røde og lilla garn. Det er nok slet ikke så dumt!

    Jeg laver et ekstra lille nøgle af det røde garn, jeg har brugt indtil nu (som reserve, hvis det andet slipper op for tidligt). De 2 nuancer er så tæt på hinanden, at man ikke vil kunne se forskel.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Jeg er godt igang med vante nr. 2 nu. Jeg skal snart til at tage ud til tommelfingeren og lidt til resten af hånden, så den bedre kan være der. Vante nr. 1 er op over lillefingeren nu og jeg tager flittigt ind i lillefingersiden. Så må vi se, om jeg også skal tage ind i den anden side. Man skal jo også kunne bevæge fingrene inde i vanten. Jeg har engang strikket er par vanter, der var så stramme, at jeg ikke kunne bevæge mine fingre inde i vanterne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    VTJ! Jeg har lige set dine hakkede ting, som du har lagt ind i varmestuestrik-tråden. Mine hakkede vanter kommer til at ligne dine blåstribede vanter. Jeg er over lillefingeren på venstre vante og jeg tager ind nøjagtigt, som du har gjort. Hvad gør du til sidst? trækker du garnet gennem de sidste 10 - 15 masker (eller hvor mange jeg har tilbage til den tid)? Bliver der ikke et stort hul foroven på vanten? Jeg har et 16 masker stort hul til tommelfingeren (som jeg først hakker bagefter). Når jeg engang bliver færdig med sættet, så tror jeg at det går hurtigere næste gang.
    Jeg har ikke engang et billed at vise dig/jer!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •