Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 64

Emner: Hakke rundt

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Det er en meget sød hue, VTJ! Den må jeg se at få lært mig at hakke, når jeg har fået hakkerundpinden fra Ho strik.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #22
    jannie Gæst
    nej jeg har først nu set at man kan få en hakkerundpind Sådan en må jeg have Flot hue du har hakket

  3. #23
    janevjohansen Gæst

    god ide

    hvor ser det spændende ud med sådan en hakkerundpind - jeg lærte for mange år siden at hakke i Holland men har aldrig set den som rund. Tak for god ide.

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Så fik jeg også min rundpind!
    Tak, Jane (Hostrik)!! Du får pengene, næste gang jeg kan komme i banken.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Hakke rundt

    på det norske håndarbejdsforum har Sirenen2000 fundet dette link som viser hvordan man hakker rundt med en lille hakkenål - mange tak for det

    http://www.clover.co.jp/movie/afuganbari.html
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Ja, tak! Jeg forsøger med det og den lille hakkepind af ben med en krog i hver ende, jeg har. Men jeg kommer til at vende arbejdet. Og så bliver det jo strikkehækling istedet for.

    Jeg starter med at slå en masse luftmasker op og samle dem i en ring. Og så samle masker op. Men så er det, at jeg kommer til at vende det, for at hækle tilbage og så ender det med at blive til strikkehækling istedet for. I hakning må man jo kun arbejde på forsiden af arbejdet.

    Jeg prøver jo på at efterligne det, som Sirenen2000 har lavet på den norske side her:

    http://www.norge123.no/Grupper/Forum...3434707438453D

    Det japanske får jeg intet ud af, da min internet forbindelse er så langsom, at jeg kun når til det første, hvor de viser et par håndledsvarmere. Jeg kan jo sidde i flere timer og vente, hvis jeg skal se hele videoen igennem.

    Nu forsøger jeg igen! Men ellers kommer jeg jo nok til at hækle tilbage fra højre mod venstre istedet for fra venstre mod højre, da man skal have en tråd i hver side af hakkenålen. Jeg er nødt til at vende det. Så det ender med at blive strikkehækling istedet for.

    Det ser slet ikke så tosset ud alligevel! Det er jo ikke helt strikkehækling, da jeg kun samler masker op med den ene krog og kun hækler tilbage med den anden krog. Hvis det er så let at rundhakke, så tror jeg, at jeg har fat i den rigtige teknik allerede.

    Fat mod venner! Det er slet ikke så svært!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Hakke rundt

    jeg skal prøve om jeg kan forklare det jeg har nemlig set videoen.
    Det er rigtig nok med at samle det til en ring, hun sætter et mærke der hvor samlingen er.
    Så hakker hun 8 masker fra mærket med den farve du har slået luftmasker op, tager ny tråd hakker 5 masker op, så er der 3 masker tilbage, vender igen og tager den anden tråd og fortsætter. Prøv lige det jeg kikker herind om et par timer eller før
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Jeg tror nu, at det er helt rigtigt, det jeg gør! Men jeg samler alle maskerne op med den samme farve og hækler tilbage med den anden farve, så prøven bliver stribet. Når min prøve er blevet lidt større, så tager jeg et billed af den. Det er kun alm. bomuldsgarn og 30 masker, jeg bruger. Det ligner meget godt de 3 billeder i det norske link.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Nu har jeg rundhakket 4 omgange.

    Farverne snyder, fordi den er klokkeblomst blålilla og pink.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Hakke rundt

    flot hvad skal det blive til pulsvarmer eller hva'
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •