Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 7 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 64

Emner: Hakke rundt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Hakke rundt

    Jeg er ved at prøve at hakke rundt min hakkerundpind, så kunne jeg godt ønske mig at tråden på rundpinden var lidt mere blød i det

    rundhakning.jpg
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    En hakkerundpind!! Til tunesisk hækling!! Hvor har du fundet sådan én?? Jeg har aldrig set sådan én før!! Vidste ikke, at de fandtes. Dem jeg har er kun lange (som lange strikkepinde). Jeg vidste slet ikke, at man kan hakke rundt. Det er nyt for mig.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Hakke rundt

    den har jeg købt hos Hostrik
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    ØV!! Nu havde jeg lige skrevet en hel smørre og så kom jeg til at trykke på en forkert tast og så forsvandt det hele. Nu må jeg starte forfra.

    Sådan en hakkerundpind må jeg også have!! Det ser ud som om der er en krog (hæklenål) i hver ende. Så kan den også bruges til strikkehækling.

    Jeg har pakket både mine hakkepinde, strikkehæklepinde, nogle strikkepinde, hæklenåle og mine strikkering ned, da jeg rejser ned til min mor i morgen. Jeg hørte lige en i radioen, der efterlyser ting, man kan lave når vejret ikke er så godt om sommeren. Håndarbejde!! Jeg kan bruge mange timer på det. Der skal nok bliver lavet varmestuestrik (det kan også medbringes til stranden).

    Jeg skal vist have Jane i Hostrik til at sende sådan en hakkerundpind til min mors adresse. Men jeg må vist finde noget tyndt garn ellers bliver det hakkede for hårdt/stift.

    Det er forresten nogle søde sokker, du har hakket og vist os i den anden tråd! Jeg prøvede også engang for sjov at hakke en sok, men opgav, da hælen drillede mig. Jeg lavede den næsten trekantet og ville samle masker op ligesom på strikkede sokker. Men den er forlængst pillet op igen.

    Tak, VTJ, fordi du gav mig det tip!!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Hakke rundt

    Det jeg hakker rundt, er til en hue. Jeg bruger strikkeopskrifter til at hakke efter.

    Det man hakker bliver lige så fast i det, som når man hækler det, det har desværre ikke den elastisitet som strik har. Men jeg synes, at det er nogen smadder flotte masker man kan lave.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg er lige ved at tro, at jeg vil lave lidt om på den domino barnehue, jeg er ved at strikke. Jeg vil prøve at hakke en kant og bindesnor til den (og hakke snoren fast med det samme). I opskriften skal snoren og kanten strikkes.

    Jeg har faktisk en ufærdig sweater liggende, hvor jeg har blandet glatstrik, retstrik med tunesisk hækling (hakning) og strikkehækling. Og kanter forneden er først strikket på en strikkelise, så de er runde. Men det er et spørgsmål om, hvornår jeg bliver færdig med den.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Hakke rundt

    Jamen det er da bare at komme igang med den igen.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har bare en fornemmelse af, at den bliver alt for stor til mig. Men jeg kunne jo give den væk til varmestuestrik, da den er af 100% uld.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Hakke rundt

    hvis du ikke vil pille den op, så var det da en god ide.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nej!! Den skal ihvertfald ikke pilles op! Det var bare en ide, jeg fik engang, om at blande de forskellige teknikker. Men hvis den skal gå til varmestuestrik, så må jeg nok hellere lave ærmerne lidt længere, da mine egne arme er korte. Det bliver først efter sommerferien, at jeg fortsætter med den.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 7 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •