Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Start problemer

  1. #1
    sarah u Gæst

    Ulykkelig Start problemer

    Hej alle i erfarne hæklere

    jeg er begyndt at hækle, fordi der er forfærdeligt mange omkring mig der er gravide og føder lige om lidt, og det kunne være sjovt at lave en hjemmelavet gave, som man ligger tid og energi i, så følels det bare meget bedre når man giver den væk.
    Men også fordi min mand og jeg snart begynder på vores 2. baby projekt.
    Og jeg kunne rigtig godt tænke mig at lave noget særligt til den lille nye baby, og tænkte det var en god ide at begynde inden jeg blev gravid, så jeg kan nå at blive nogenlunde god til det.

    Jeg har altså lånt en masse hækle bøger, men mange af bøgerne er ikke for nybegyndere.
    Jeg kan indtil videre lave små blomster og oldmorsfirkanter, kan det faktisk i hovedet, det er jo egentlig ikke så svært, når bare man har fat i teknikerne.
    Men jeg mangler altså stadig en hel del.

    jeg kunne rigtig godt tænke mig at lave et lille hæklet dyr. Jeg har fundet en bog af Line Wegger; strikkede og hæklede dyr, som bare er fuld af fantastiske dyr, men når jeg skal til at begynde så kommer jeg kun til at jeg får slået lm op, lukket med en kantmaske, og hæklet de nødvendig fm omkring ringen. Når jeg så skal lave den første omgang, så står der f.eks. :

    "1. omg: udtagn i alle 7 fm = 14 m"
    Betyder det så at jeg skal lave 2 fm i hver fm?

    Der kommer bare huller i, det bliver ikke tæt, hvorfor ik?

    Puha det var en lang smøre...håbér i kan hjælpe(?)

    På forhånd tak, Sarah

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    18 Aug 2007
    Geografisk sted
    Kbh
    Indlæg
    193
    ja, det betyder at du skal hækle 2 gange i samme hul.
    Jeg ved ikke hvad du skal gøre ved de små huler andet end at stramme garnet

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja, når du har lukket ringen med en kædemaske og hæklet første omgang fastmasker (du kan også hækle halve stangmasker eller stangmasker istedet for. Men så bliver det hæklede lidt mere løst), så hækler du 2 masker i hver maske, så du får det dobbelte antal masker. Derefter hækler du en omgang, hvor du hækler 2 masker i hver anden (og stadig 1 i masken ved siden af). De følgende omgange hækler du så 2 masker i hver 2., 3., 4. maske osv.. alt efter, hvor meget du skal tage ud.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    lis ai Gæst
    Hvis hullerne er for store mellem maskerne kan du prøve med nummeret mindre i hæklenål. Garn og hæklenål skal passe sammen.

  5. #5
    sarah u Gæst

    Okay det hjalp, 100o tak!!

    Nu har jeg hæklet en lille kat!
    Jeg hæklede den i går fordi jeg var så nervøs for min dansk eksamen i dag, så får at tænke på noget andet, forsøgte jeg igen! Og det lykkedes!!

    Jeg bestod min eksamen, men før det brugte jeg dagen i går på at hækle denne lille mis, den har ikke fået ansigt endnu, men det kommer!

    Er bare så stolt, selvom den er lidt ru i kanten!

    Tak for jeres hjælp, i kan lige se et lille modelbillede!

    /Sarah
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Hvor er den blevet sød
    Kig gerne forbi min blog

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •