Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Kan I fortælle mig hvad disse ting er?

  1. #1
    provinsmor Gæst

    Kan I fortælle mig hvad disse ting er?

    Jeg har købt en hel kasse brugte porcelænsfarver, og imellem dem var de noget der hedder Metallic eller noget i den stil. Der er 3 farver metallic; sort, sølv og guld Men jeg aner ikke hvordan det bruges. Hvordan det blandes osv. bruger man bare oscarolie som jeg gør til mine andre farver? Og skal man evt. først bruge det når porcelænet er malet færdigt og brændt?
    Jeg har også en flaske flydende guld, kan man bruge pen til at male med guld, eller skal det være en pensel? Og ang. brænding, skal man så male porcelænet færdigt og få det brændt inden man bruger guld?
    Så er der noget der hedder Fluss, og noget der hedder irislyster, der har jeg de samme spørgsmål...
    Jeg håber der er nogle der kan svare mig :-)
    på forhånd tak

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg tror du skal prøve at fange vtj med en PB, hun ved noget om det der.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79
    Metallic blandes - og brændes som alle andre farver.

    Om du kan bruge pen til det flydende guld, der må du prøve dig frem, om det virker for dig. Jeg synes man opnår det bedste resultat med pensel.
    Hvis der skal guld på noget der farve på, ville jeg brænde det først, så guld på, og så brænde det igen.

    Fluss bruger man til at sprænge glasuren bort. Jeg kan ikke længere huske blandingsforholdet... ½ fluss og ½ olie, tror jeg det var. Har kun malet med vandbaseret olie, så om blandingsorholdet er et andet med en anden olie, det ved jeg ikke.
    Massen lægges på i et noget tykkere lang end alm. farve, så brændes det, og efterføgende kan man med noget skarpt/spidst lirke glasuren bort. Er det svært at få af, giver man det et nyt lag fluss, og brænder det igen.
    Det giver nogle fantastiske effekter i porcelænet, og man kan vælge at lade det være som det er, eller lægge farve på. Vær omhyggelig når der skal farve på det rå porcelæn.

    Lysterfarver blandes som alle andre farver. Farven er perlemorsagtig.

    Ihhhh, jeg savner min porcelænsmaling...
    Mvh
    Salvia

  4. #4
    provinsmor Gæst
    Tusind tak for svar :-)
    forstår godt du savner det, det er en dejlig hobby... vil du ikke til det igen så?

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79
    Citat Oprindeligt indsendt af provinsmor Se meddelelser
    Tusind tak for svar :-)
    forstår godt du savner det, det er en dejlig hobby... vil du ikke til det igen så?
    Velbekomme :-)

    Jo, jeg vil gerne male igen. Og når der engang dukker et hold op i nærheden hvor der ikke er blandet glasmaling ind i undervisningen, overvejer jeg at begynde igen. At male hjemme er desværre ikke en mulighed for mig.
    Mvh
    Salvia

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •