Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 18 af 18

Emner: Se lige min Kandebærer Orkide`

  1. #11
    annped Gæst

    Kandebæreren

    Kandebæreren kan må nogengange godt dufte, da den nede i "kanderne" indeholder en nektar væske, der lokker små insekter til.
    Insekterne kravler forsigtigt ned i kanden, glider i den fedtede inderside af kande, og glider ned i den ætsende nektar væske. Den bliver så langsomt nedbrudt og planten lever så bl.a. af denne "gødning".
    Iøvrigt skal man helst komme en lille smule vand i hver af kanderne, da planten jo ikke længere står i naturen og det så ikke regner ned i kanderne. Hvis man ikke gør det risikere man at kanderne tørre helt ind på et tidspunkt, og så kan de ikke redes.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Ja, det kan jeg se ...den kandebærer jeg har , alle kander er tørret ind ...der stod nemlig at man IKKE måtte komme vand i dem ...planten er nu ved at sætte nye kander så nu skal jeg huske og hælde vand i dem ...

  3. #13
    annped Gæst
    Ja så er det jo også svært at vide bedre:)

    Det aller bedste vil være at give den tur med vandforstøveren et par gange i ugen. Så får man heller ikke overdoseret vandet i kanderne:)

    God fornøjelse:)

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Jeg giver den også med forstøveren når alle mine orkideer skal have et lille pust..

  5. #15
    annped Gæst
    Jamen så lever dine orkideer i bedste stil:) Jeg må nok indrømme at jeg er for doven til at bruge forstøver

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det kan være, at du skal "fodre" den med nogle døde fluer.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #17
    Mosterkoster Gæst
    Og så vil jeg lige sige, at I skal huske at det skal være regnvand, eller kogt vand der er kølet. Der er for meget kalk i det danske vandhanevand.

  8. #18
    Janne Gæst
    Jeg har også fundet ud af, at min den bliver næsten vandet hver anden dag, og den stortrives. Den står også ude på badeværelset, og har det jo pragtfuldt hvad fugt angår

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •