Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Hjælp til Embird

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    Sjællands Odde
    Indlæg
    20

    Hjælp til Embird

    Er der nogen der er rigtigt meget inde i programmet Embird?

    Jeg har 2 problemer.

    1.
    Jeg har købt grundprogrammet Embird 2008 i dansk version og har nu købt Font Engine, men har problemer med at få lagt mine plug-ins ind, på de alfabeter jeg har købt.

    Jeg kan se på den vejledning der er på hjemmesiden www.secretsof.com , hvor jeg har købt programmerne, at man skal downloade alle de alfabeter der er og når så man har købt plug-in´s til det enkelte alfabet, så skal man bare skrive plug-in nr. ud for alfabetet.



    Men mit problem er at når jeg har downloadet alfabeterne, så pakker jeg dem ud men de kommer ikke ind i Embird, så jeg kan se dem i tilgængelige plug-in´s og dermed få lagt det nummer på så jeg kan bruge alfabetet.

    Er der nogen der har en god løsning på dette?

    Det skal lige siges at jeg har fået det plug-in nr til at virke for Font Engine, så den fungerer fint og jeg kan se alle bogstaver i de forskellige fonts jeg har på pc´en.

    Ellers er jeg nok nød til at kaste mig ud i at skrive til dem, men det er jo på engelsk og det er jo lidt af en udfordring :o)

    2.
    Derudover har jeg også det problem at jeg har købt nogle fonts da jeg fik maskinen for 1,5 år siden, men dem kan jeg heller ikke lægge ind.

    Der bliver forklaret at når de er lagt rigtigt ind så vil de være markeret med blå skrift, så man kan se forskel på dem der er på ens Font Engine og dem man selv har købt andre steder.

    Men jeg kan heller ikke få dem ind, hvordan gør jeg det?

    Håber der er nogle super brugere i dette program herinde, der kan hjælpe.


  2. #2
    klasus Gæst
    Jeg vender tilbage senere i dag - når jeg liige får startet den rigtige PC - Det er mig der har oversat programmet til dansk, så jeg skulle jo nok lige kunne finde ud af det for dig.

    En ting der bare undrer mig er, at du skriver, at du har købt font Engine - så kan du anvende ALLE de fonte du har på din PC!! Dvs. du skal ikke købe alfabeterne ved siden af!!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    Sjællands Odde
    Indlæg
    20

    Vedr. Font Engine

    Hejsa Klasus

    Øv øv så havde jeg lige siddet og skrevet et svar til dig og snakkede lige med min mand i 2 min, men så smed Rokken.dk mig af og mit svar var væk, det er anden gang jeg prøver det.

    Nå jeg prøver lige igen.

    Det ville være helt super hvis du kunne løse mit problem.



    Vedr. Font Engine.

    Efter jeg havde sat det plug-in in som jeg fik tilsendt, så kan jeg se de samme skrifttyper som der er på min computer.

    Når jeg klikker på ”Indsæt Font Engine Tekst” og den så åbner, så kan jeg klikke på skrifttyper og der er de så alle sammen.

    Jeg har kun prøvet at lægge 2 skrifttyper ind i Embird indtil videre og har ikke prøvet at redigere eller syet dem endnu, men håber jeg når det i løbet af weekenden.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    Sjællands Odde
    Indlæg
    20

    Det lykkedes :-)

    Hej Klasus

    Yes så lykkedes det efter lidt stædighed at finde ud af hvordan jeg fik lagt de alfabet plug-ins ind som jeg havde købt hos www.secretsof.com


    Men jeg sidder stadig og bøvler med at få dem jeg har købt andre steder ind, de skulle blive blå så vidt jeg har læst mig til, men jeg kan slet ikke få dem lagt ind

    Ja det skulle være så nemt, men det er det nok også når det er installeret :o)

    Men jeg håber du kan hjælpe med dette eller en af I andre dygtige brugere af Embird.

  5. #5
    klasus Gæst
    Det var godt at det lykkedes, så langt!

    Hvilket filformat har de andre fonte?? - Det jeg fisker efter er om du har købt "broderi-bogstaver" eller om det er skrifttyper.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    Sjællands Odde
    Indlæg
    20

    Hej

    De 2 af dem var i formatet SEW men dem har jeg lavet om til jef filer og den sidste var i jef format som min maskine kan læse.

    Men kan du ikke prøve at skrive en besked til mig på min mail adresse som er: så vil jeg prøve at sende dig nogle eksempler og så kunne du evt. prøve på din pc´er om du kan lægge dem ind i Embird??

    Jeg kunne ikke lige se i din profil hvilken mail adresse du har og så vidt jeg kan se kan jeg ikke vedhæfte nogen filer gennem rokkens mail program.

    Hilsen Lisette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •