Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 7 af 7 FørsteFørste ... 34567
Viser resultater 61 til 68 af 68

Emner: Embird oversat til dansk

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    du må da kunne få penge af forsikringen til et nyt program, men det er rigtigt det er ikke programmet men donglen du betaler for.
    Og så vil jeg anbefale du køber v5 som kan køre på vista.
    Det kan v4 ikke .................
    har haft ekspert hjælp på og måtte opgradere - men det kan du ikke nøjes med når din dongle er væk.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  2. #62
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af birte1711 Se meddelelser
    Jeg har læst en mængde indlæg om Embird. Kan nogen - eller specielt du KlaSus - fortælle mig lidt om forskelle mellem Embird og f.eks Berninas V4. Skulle jeg være så heldig, at der også er nogen der kender V3 og kan fortælle mig om forskellen her, ville det være super. Jeg har mistet mine grønne dongle til V4 og skal anskaffe nyt program, da man ikke vil fremskaffe en ny dongle hos Bernina. (Den blev stjålet i Italien - men jeg har stadig programmet) - uden dongle kan det dog ikke køre. Broderiet ligger dog lidt stille her i sommervarmen, så den endelige beslutning tager jeg nok først en dag med dårligt vejr. Tak for alle de gode indlæg.
    Hilsen
    Birte
    Jeg må tilstå, at jeg ikke kender V4 - er V3 ikke forgængeren til V4? Hvis dette er tilfældet, vil jeg fraråde at investerer i dette, med henvisning til Knhobbys erfaring med kompabilitet.

    Mht. Embird, prøv evt. at hente prøveversionen på www.embird.com, som er det fulde program, men som kun virker i 30 dage. Her kan du så selv få syn for sagen uden at skulle investere først, og den nye version har det danske sproglag indbygget, så alle menuerne er på dansk. Skulle du evt. beslutte dig for at købe efterfølgende, er det blot at indlæse en licensfil - dvs. programmet skal ikke geninstalleres.

    Embird har, efter min mening, den fordel, at det ikke bliver udviklet til nogen bestemt symaskine, og er kompatibelt med stort set alle maskiner og formater. For mig betyder det, at hvis jeg skulle ønske at skifte maskine, skal jeg ikke samtidigt til at sætte mig ind i et nyt program, og de broderier jeg allerede har, kan konverteres til et andet format med et par klik med musen - endda flere samtidigt.

    Og så lige et lille tips - Jeg har også korsstingsmodulet, og har fundet ud af, at dette er også meget velegnet til at lave strikkediagrammer i!

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Tak for svaret. Det bliver nok til at jeg vil prøve Embird, det er jo en super måde at kunne anvende det i en måned, og dermed se hvordan det virker. Dermed kan jeg så selv lave sammenligningen mellem V4 og Embird. Jeg hører dog stadig gerne, hvis nogen harerfaringer med programmerne. Noget jeg har været meget glad for med Berninas V4 program, er den programdel der kører som et register over alle broderierne. Kan Embird kobles til Berninaen, så de redigerede mønstre kan overføres direkte, eller skal de vejen over et usb stik eller en CD?
    Det varer nok nogle dage inden jeg kommer videre, sommeren er bare for skøn til at være inde, men tak for dit uddybende svar.
    Hilsen Birte

  4. #64
    mulle2306 Gæst
    hejsa

    hvilket icon skal man bruge når man skal tegne et motiv op med en pen? plejer at bruge musen men har lige investeret i et tegnebræt

  5. #65
    klasus Gæst
    Jeg går ud fra at, det er i Studio!

    Du kan bruge alle værktøjerne med din pen på samme måde som musen. Og hvilket værktøj afhænger af hvilken stingstype du ønsker, men prøv fx at kigge lidt på Frihånd (blyanten)

    Hilsen Klasus

  6. #66
    Tilmeldingsdato
    11 Dec 2008
    Geografisk sted
    Taastrup
    Indlæg
    21

    Embird oversat til dansk

    Hej Alle
    Jeg er faldet over denne hjemmeside og her findes Embird oversat til dansk. Den ligger som PDF filer.
    Det kræver at du tilmelder dig som bruger ,men det går nemt.
    http://www.pchj.dk/
    http://broderier.forum-free.net/
    Sincerely from pchj Denmark
    pchj laver nogle flotte broderier og han har lagt en del til fri brug på sin side.
    Hilsen
    annlin

  7. #67
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2011
    Geografisk sted
    Kolding
    Indlæg
    36
    Hejsa ...og nok mest til Klasus

    Syns jeg har været alle svar igennem i denne tråd men kan ikke finde et link til den danske oversættelse af Embird som du har lavet. Var der mon mulighed for at du kunne linke det til mig?

  8. #68
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lisbeth1967 Se meddelelser
    Hejsa ...og nok mest til Klasus

    Syns jeg har været alle svar igennem i denne tråd men kan ikke finde et link til den danske oversættelse af Embird som du har lavet. Var der mon mulighed for at du kunne linke det til mig?
    Du skal blot vælge dansk under installationen - Dette gælder også den 30-dages prøve version.

    Desværre har jeg stadig ikke fået oversat manualer - og da den har stået på sygdom det sidste års tid, tør jeg slet ikke spå om hvornår. Jeg forsøger i mellemtiden, så godt jeg kan, at hjælpe.

    KlaSus

Side 7 af 7 FørsteFørste ... 34567

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •