Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 20 af 20

Emner: Rutebil-is

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Diæt eller ej, den opskrift skal prøves i weekenden, den lyder simpelthen for lækker uhm
    Nu har jeg ikke de store kulinariske erfaringer, så vil lige høre om det der vanillecreme skal piskes så det også er skum eller hvad? Ved slet ikke om man kan det, har vist aldrig prøvet at piske det.
    Sidst redigeret af hundeuld : 02-10-2013 kl. 23:22
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Dansbo ... der står i opskriften at vanillecremen skal piskes op ....

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Citat Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
    så vil lige høre om det der vanillecreme skal piskes så det også er skum eller hvad?
    Jeg var i tvivl om nøjagtig det samme, da jeg lavede isen i går! Piskede så bare løs, og det holdt ganske enkelt op med at blive tykkere/stivere på et tidspunkt. Det blev mere luftigt og lidt tykkere af at blive pisket, men slet som flødeskum. Tror, det giver sig selv, når du kommer i gang. :)

    Et lille tip: Pas på, hvis du rører i isen under infrysningen, for rutebilerne bliver blødt op og kan derfor ende som smuld/mos i isen. Undgå evt. at knuse dem for fint. På den måde er der stadig store stykker i isen, selvom noget "knækker af".

  4. #14
    annedav Gæst
    Du skal overhovedet ikke røre i isen under indfrysningen, bare putte den i en form og lade den stå til næste dag. Denne is bliver der ikke iskrystaller i.
    Rutebilerne knuses efter temperament, nogle kan lide den med store stykker i, andre med smuld.
    Vanillecremen kan ikke piskes som flødeskum, men piskes op så den bliver luftig.

    Hilsen annedav

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Perfekt, så rører jeg ikke næste gang - det gør jo bare det hele endnu nemmere.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    22 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sønderjylland, 6093
    Indlæg
    22
    Mums, den lyder godt nok lækker :O)
    Livet er så smukt, som man gør det til.
    Carpe diem.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Her kommer lige mine 2 "isopskrifter" igen:

    Youghurt is med frugt:
    Man kan blande youghurt med frugt med Mathilde vanillecreme (og en ting mere, som jeg har glemt nu). Det har jeg prøvet og det smagte godt. Man kan bare mose lidt frugt og komme i.

    Eller man kan blende bananskiver og blande det med youghurt - evt. med banan og evt. komme lidt vanille i. Det er ikke rigtig is, men det minder meget om is og smager skønt. Og man behøver ikke at komme ekstra sukker i, fordi bananerne er søde og søder "isen". Den kan godt blive lidt brun i farven, men smager dejligt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    annped Gæst

    Stor fan af rutebilis

    Jeg har lavet den utrolig mange gange uden problemer.

    Men.... lav ikke dobbelt portion i samme form, der kommer utrolig mange iskrystaller.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2008
    Geografisk sted
    østjylland 8860 Ulstrup
    Indlæg
    116
    Jeg skal snart i sommerhus, på familie weekend, og tænker på, at lave denne rutebil-is, skal jeg lave dobbelt, når vi bliver 13?


    Dytter

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Mon ikke den her is opskrift kan klare en tur i lyset
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •