Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 29 af 29

Emner: Hjemmelavet jordbæris - nu med billeder af den færdige is!

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Så ståe isen i fryseren.....men den smagte nu også godt inden
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    16 Dec 2006
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    644
    hvor ser det godt ud,og det smager sikkert lige så godt.
    Med venlig hilsen Steffen

    Livet er ikke det værste man har - om lidt har Winnie klar .

  3. #23
    Rysse Gæst
    Så er der blevet lavet is i dag OG den er spist. Jeg kan absolut anbefale den. Den smager himmelsk.

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127
    Vi lavede den i weekenden. Den smagte godt.

    Selv manden som aldrig spiser is smagte den.

    (50)
    Hilsen Musse


  5. #25
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Koldby,Thy
    Indlæg
    15
    Hej.
    Min super isopskrift lyder:
    ½ l piskefløde
    ½ l mathildecream(vaniljecreme fra Aldi)
    1 pose rutebiler (marengs)
    Put cremen i fryseren ½ time, ikke mere og pisk den i ca. 3 min
    pisk fløden normal stiv i en anden skål, knus rutebilerne let og bland det hele sammen med fadslikkeren, og put isen i en fryseegnet beholder og frys mindst 4 timer. SUPER is og nem. Kolfifi

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    167
    Det ser godt ud med den jordbæris. Jeg overvejer at lave den til vores rejsegilde på fredag. Jeg så nemlig i dag at de har jordbær til 10 kr. for 500 g i Netto. Nu må jeg se om jeg har mod på det i morgen.
    Varme rokke-kram
    Connie

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Her er så lige et billede af den færdige is, som der er billeder af tidligere i dette indlæg. Kan hilse og sige, at den smagte rigtig godt!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2008
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    149
    Jeg har også prøvet opskriften, og tak for den. Der var meget ros og god afsætning af isen.
    Venlig hilsen Tessie

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Man kan også bruge de gode små plastikspande, som man kan købe marmelade i. Dem bruger vi meget til at fryse alt muligt mad ned i i min familie.

    Jeg glemte lige at sige, at man også kan blande youghurt med frugt med Mathilde vanillecreme (og en ting mere, som jeg har glemt nu). Det har jeg prøvet og det smagte godt. Man kan bare mose lidt frugt og komme i. Eller man kan blende bananskiver og blande det med youghurt - evt. med banan og evt. komme lidt vanille i. Det er ikke rigtig is, men det minder meget om is og smager skønt. Og man behøver ikke at komme ekstra sukker i, fordi bananerne er søde og søder "isen". Den kan godt blive lidt brun i farven, men smager dejligt.
    Jeg har lavet flere gange is denne sommer. Enten med friske jordbær, som jeg blender med sukker eller med jordbærgrød (jeg snyder og køber en færdig grød).

    Jeg måler ikke nøjagtigt af, men kommer en del vanillecreme, youghurt, evt. lidt koldskål, lidt ekstra vanillesukker, lidt sukker efter smag og en sjat blost (ufortyndet hyldeblomstdrik) og blander det sammen med lidt jordbær/jordbærgrød og kommer det i en isdåse (engang købt med færdig is i). Sætter det i fryseren. Venter nogle timer (3 - 4 tror jeg nok) til isen er næsten frossen. Så tager jeg den ud og blender den med min stavblender, så der ikke kommer iskrystaller i.

    Den is smager herligt! Man kan nok også bruge andre frugter. Min søster og jeg spiser en portion is om aftenen. Sådan en dåse is kan vare 3 - 4 dage. Den skal bare tages ud ca. 30 - 45 minutter før man skal spise den. Ellers kan man ikke skære i den.

    Det er is uden æg og fløde.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •