Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 29

Emner: Hjemmelavet jordbæris - nu med billeder af den færdige is!

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Ja, min søster er da stadig i live selv om hun både har spist jord, balloner, slik hun har fundet på fortovet, cigaretskod, 1/4 lagkage og drukket sjatter af min fars hjemmelavede sauterne vin (lavet på æblemost), så hun gik omkuld som et lys bagefter og sov flere timer i træk til næste morgen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Ang. appelsinskaller så er isen jo kun i berøring med det indvendige - og sprøjtemidlerne sidder udvendigt.

    Man møder sandelig også mange rygere, som stadig er i live, men ingen er vel i tvivl om, at det alligevel er sundhedsskadeligt at ryge.

    Flere og flere får allergi, luftvejsproblemer etc... Så det er altså ikke helt ufarligt at leve..............

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Vi lever simpelthen for sterilt ... alt skal være perfekt og man kan ikke tåle 1 gram skidt ....

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    22 Jun 2008
    Geografisk sted
    8260 Viby J.
    Indlæg
    126
    Opskriften lyder lækker og skal afprøves.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så var der knaldtilbud på jordbær her i byen: 500 gr. for 10 kr. og ½ ltr. piskefløde 10 kr. Så der måtte købes ind!
    Jeg har lavet en lille billedserie, da svigerdatteren også gerne ville have opskriften. Kan ses i det første indlæg.

    Tips:
    Sørg for at der er så lidt vand på jordbærene som muligt, tril dem evt. i et viskestykke. Jo mere vand der er på og i, øger risikoen for små iskrystaller i den færdige is.

    Husk at pisk fløden rigtig godt, ikke smør, men næsten. Jo tykkere flødeskummet er, jo mindre chance er der for, at jordbærmosen synker til bunds. Der skal IKKE røres i isen mens den fryses.

    Jeg gik på opdagelse i mit Tupperware-skab og fandt forskellige ting og sager. Bl.a. en rigtig islagkageform, hvor der til serveringen kan kommes friske frugter i midten, samt een der kan udgøre "første sal", hvis der bliver mange gæster. Der er små bøtter til portionsanretninger og nogle runde flade der er tiltænkt at lægge på hjemmebagte marengsbunde, også som portionsanretninger. Der er nogen der kan skæres af, og der blev også lidt til en ispinde-form af ukendt herkomst, for barnebarnet skal jo også smage en rigtig jordbær-flødeis uden tilsætningsstoffer.

    Husk: Isen skal - afhængig af hvor stor bøtte den er i - tages op ca. ½ time før den skal spises.

    God fornøjelse.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    FY det der kan du ikke være bekendt

    Det er absolut forbudt at gøre sådan noget, når det er 25 grader varmt udenfor...Nu bliver vi jo nød til at hente is.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg er fristet
    og Julemor

  8. #18
    Rysse Gæst
    Jeg har kun en ting at sige. Namme nam !!!!

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    22 Jun 2008
    Geografisk sted
    8260 Viby J.
    Indlæg
    126
    Mums hvor lækkert.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg skulle lige til at lave den her i eftermiddag, da jeg opdagede, at nogen havde spist jordbærene
    og Julemor

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •