Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Hvordan samler jeg de her firkanter

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Enaj Gæst

    Hvordan samler jeg de her firkanter

    Jeg har hæklet et par firkanter, men inden jeg hækler i massevis af dem, er jeg nødt til at spørge om hvordan i alverden jeg sætter dem sammen så det ser pænt ud. Skal de hækles eller syes sammen eller er jeg nødt til at hækle yderligere en kant af f.eks fastmasker hele vejen rundt om hver firkant. Jeg vil jo helst bevare det lidt "luftige" hvis I forstår hvad jeg mener.
    Hvis jeg kan få det til at se pænt ud skal der gerne blive et barnevognstæppe ud af det.

    P.S. Glemte lige at skrive at den yderste omgang er luftmaskebuer. Det er måske lidt svært at se på billedet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Enaj : 12-06-2009 kl. 14:43 Årsag: tilføjelse

  2. #2
    lis ai Gæst
    Jeg ville hækle dem sammen. Hvergang du er ved den sidste omgang af en firkant: Hækl lidt af luftmaske-buen, 1 kædemaske i luftmaskebuen på den anden firkant. hækl resten af luftmaskebuen og tilbage på den firkant du er igang i. Du må prøve dig lidt frem med hjørnerne, hvor mange masker du skal bruge her, for at det ligger pænt.
    Og så fremdeles, så skulle du gerne kunne beholde det luftige i tæppet.

  3. #3
    Enaj Gæst
    Det vil jeg så prøve om jeg kan finde ud af. Jeg er ikke så øvet med en hæklenål, men jeg synes nu det er ret hyggeligt at sidde og nørkle med.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Hvor er de søde de firkanter, er de svære, og er der nogen der ved hvor der findes et mønster, kunne lige bruges til bærestykke til en tunika:-))
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Citat Oprindeligt indsendt af vandhunden Se meddelelser



    Jeg kan jo ikke russisk
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  7. #7
    Enaj Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af susana Se meddelelser
    Hvor er de søde de firkanter, er de svære, og er der nogen der ved hvor der findes et mønster, kunne lige bruges til bærestykke til en tunika:-))
    Opskriften er i "Politikens store bog om håndarbejde"
    De er ikke svære at lave.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •