Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Armbånd - elastik

  1. #1
    Pernille Gæst

    Armbånd - elastik

    Jeg har lavet en del armbånd med glasperler og elastik, men efter et stykke tid er det som om glasperlerne "slider" elastikken over. Er der nogen der ved hvilken elastik der er god at bruge til lidt tungere glasperler? Jeg har set noget der ligner fiskesnøre men det er elastisk - jeg ved bare ikke hvor det købes?

  2. #2
    lis ai Gæst
    Jeg bruger noget elastisk, der ligner fiskesnøre. Det hedder "New stretch Magic" made in USA.
    Desværre er butikken lukket, hvor det er købt.
    Panduro har noget, der ligner; Men jeg ved ikke om det er lige så stærkt og ja perlerne slider jo på det.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vejle
    Indlæg
    87
    Jeg plejer at bruge elastik købt her: http://www.mazy.dk/index.php?cPath=4...b0rio9cicoe1l2

    Prøv og find ud af hvor store hullerne er i perlerne og køb så
    den tykkelse der passer bedst i hullet, elastikken må helst ikke
    være for tynd hvis hullerne er store, så gnaver perlerne for
    hurtigt elastikken over.
    Kærlig hilsen Mullemus


  4. #4
    Pernille Gæst
    Det er også sådan noget elastik jeg bruger og endda 1 mm som er lagt dobbelt, men det er desværre ikke helt super.

    Citat Oprindeligt indsendt af Mullemus Se meddelelser
    Jeg plejer at bruge elastik købt her: http://www.mazy.dk/index.php?cPath=4...b0rio9cicoe1l2

    Prøv og find ud af hvor store hullerne er i perlerne og køb så
    den tykkelse der passer bedst i hullet, elastikken må helst ikke
    være for tynd hvis hullerne er store, så gnaver perlerne for
    hurtigt elastikken over.

  5. #5
    Pernille Gæst
    Jeg har prøvet at søge på nettet men kan desværre ikke finde det du nævner - det lyder ellers som det jeg søger. Jeg prøver at tage i Panduro og håber de har det rigtige. I det mindste må jeg kunne finde ud af hvad det hedder.


    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Jeg bruger noget elastisk, der ligner fiskesnøre. Det hedder "New stretch Magic" made in USA.
    Desværre er butikken lukket, hvor det er købt.
    Panduro har noget, der ligner; Men jeg ved ikke om det er lige så stærkt og ja perlerne slider jo på det.

  6. #6
    Pernille Gæst
    Jeg har nu fundet ud af at det hedder elastisk smykkewire - nogen der ved hvor jeg finder det? Jeg har prøvet på nettet og i Panduro men uden held.


    Citat Oprindeligt indsendt af Pernille Se meddelelser
    Jeg har prøvet at søge på nettet men kan desværre ikke finde det du nævner - det lyder ellers som det jeg søger. Jeg prøver at tage i Panduro og håber de har det rigtige. I det mindste må jeg kunne finde ud af hvad det hedder.

  7. #7
    symadammen Gæst
    Man kan købe elastiksnøre hos www.1001perle.dk måske er det noget du kan bruge. Ellers har www.perlefest.dk en elastiktråd, men den er måske for tynd.

  8. #8
    Tina Gæst
    Hej Pernille.

    Du kunne også prøve her :
    http://hobbydillen-maribo.webbyen.dk/

    Tut er medlem her på Rokken, og hun står med garanti klar med råd og vejledning.
    Håber du finder noget snor/elastik du kan bruge.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    16 Dec 2006
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    644
    Hvis man tør kan der fåes en masse i udlandet
    søg i googel på New stretch Magic, så får i en masse

    http://www.ssww.com/store/product/sku=BE1200/cmc=ACC/
    Med venlig hilsen Steffen

    Livet er ikke det værste man har - om lidt har Winnie klar .

  10. #10
    Mia87 Gæst
    Jeg har også lavet en del armbånd med glasperler. Jeg bruger noget elastiksnor der hedder strong and stretchy (crystal string), og det har jeg købt på www.halling-beads.dk.

    Håber det kan hjælpe dig, det har i hvert fald virket for mig :)

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •