Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emner: Mon de findes?

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Hurra for den magiske løkke, så kan det endelig være jeg kan strikke sokker også! Jeg er aldeles uvenner med 5-pinde-systemet nemlig, jeg bliver vanvittig af alle de pinde der synes at være i vejen for mine fingre hele tiden hihi.
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  2. #12
    JanJac Gæst
    Addi pinde er fantastiske til gigtfingre. Jeg strikker strømper og ærmer rundt på to 60 cm rundpinde.

    Janne

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Jeg kan godt forstå, at man kan strikke ærmer på en rundpind. Da strikker man med 3 mellemmasker og klipper så op til to ærmer og syr sammen bagefter.
    Men jeg forstå sk... ikke hvordan man kan få to rundstrikkede sokker på det løkkefidus.
    Engang til, hvordan strikker man så når man når til hælen, strikker man så kun på den ene side, eller hvad?
    de venligste hilsener fra
    hulda

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Ved hælen beholder du maskerne til hælklappen på pindene og strikker frem og tilbage. De hvilende masker sættes imens på snor eller lad dem blive på "tråden" imens. Når hælklap og hælindtagning er lavet samler du masker op og tager de hvilende masker med på rundpinden igen.

    Hjalp det?

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    OK jeg forstår, lyder spændende. Tak.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Jeg studerer stadigvæk mystikken med den magiske løkke, uden rigtig at forstå den endnu.

    Spørgsmål: Strikker man 2 strømper samtidig?

    På dette link har damen 2 rundpinde,

    http://www.youtube.com/watch?v=-0zsLKHO568&NR=1

    det ser lidt nemmere ud, og er lettere at forstå for mig.

    Irriterende, at jeg skal være blevet så tykhoved.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  7. #17
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hulda Se meddelelser
    Jeg studerer stadigvæk mystikken med den magiske løkke, uden rigtig at forstå den endnu.

    Spørgsmål: Strikker man 2 strømper samtidig?

    På dette link har damen 2 rundpinde,

    http://www.youtube.com/watch?v=-0zsLKHO568&NR=1

    det ser lidt nemmere ud, og er lettere at forstå for mig.

    Irriterende, at jeg skal være blevet så tykhoved.
    Der er flere måder at gøre det på - nogle "nøjes" med en rundpind, mens andre bruger to f.eks. Cat Bordhi.

    Du kan også "nøjes" med at strikke en sok ad gangen mens andre gerne vil strikke begge to på en gang for at undgå SSS - Second Sock Syndrom, altså at det bliver kedeligt at strikke to ens sokker en ad gangen.

    Og, kære Hulda, du spørger bare. Det er jo en ny teknik, du begiver dig ud på. Prøv dig frem og find den måde, der passer dig bedst.

  8. #18
    lis ai Gæst
    Lige et forståelses-spørgsmål til jer med Magic-loop: Når i bruger 80 cm rundpind er det så for at kunne strikke to strømper på en gang? For hvis man strikker 1 strømpe ad gangen er det vel nok med 60 cm?

  9. #19
    JanJac Gæst
    Wiren på en 60 cm rundpind er i det mindste til at lave magic-loop - synes jeg. Når jeg har valgt at strikke med 2 stk. 60 cm rundpinde er det fordi wiren på Addi-pindene er ret stive og derfor sværere at lave loop på.

    Janne

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •