Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Hvad er bedst til strømper:

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Hvad er bedst til strømper:

    En gylden regel mindst 70% uld bedst med 80%

    Fod længden skal altid dække lille tåen inden du begynder at tage ind til tåen, så sidder strømpen hvor den skal .

    En anden ting slå ikke for mange masker op, så køre sokken rundt omkring foden = slid.
    Jens har sine sokker i 4 til 5 år, men han har en del, så der bliver jo ikke lige slidt på det samme par hele tiden .
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    varmen Gæst

    Varmestuestrikker.

    Hej.Jeg kunne godt tænke mig at strikke til varmestuerne.Jeg har strikket tæpper til børn i Afrika.Hvordan starter jeg op?Har en del garn at starte med.Hører gerne om dette.Hilsen varmen

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg sender lige en privat besked til Galleri. Hun er tovholder for dit område. Så bliver du kontaktet.
    Knus Rita

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Jeg vil lige høre ang. garn til sokker inden jeg strikker videre.
    Det garn jeg har til sokker til varmestuestrik hedder Steinbach Wolle sockenwolle. Det indeholder kun 20% uld og 20%Polyamid og 60%acryl. Så jeg er lidt forvirret når du Hundeuld, skriver at det skal være mindst 70% uld. Skal jeg fortsætte med at strikke strømper af det?
    Det er noget jeg har fået af varmestuestrikkelageret.
    Mange strikkehilsner fra jettefb

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg vil mene, du roligt kan strikke videre. Vi har varmestuegarn - også til strømper, som der er mere uld i, men 20% er bedre end ingenting. Og det er strømpegarn. Jeg er enig med Hundeuld i mængden af uld til strømper, men meget af garnet er jo garn, vi får doneret/foræret, og noget af det køber Rokken. Prisen for garnet stiger også, når der er meget uld i. Så bare de andre kriterier i det første indlæg er overholdt, så er det ok.

    Ligeledes skal strømperne være strikket rimelig fast - netop for at de ikke er for store/løse og sidder og glider rundt på foden med deraf uhensigtsmæssigt slid .
    Knus Rita

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Så kan du da bare strikke noget andet af det, Jettefb! Huer, halstørklæder, vanter - eller hvad du synes, du vil strikke.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Så kan du da bare strikke noget andet af det, Jettefb! Huer, halstørklæder, vanter - eller hvad du synes, du vil strikke.
    Strikkelene, Det kan jeg jo ikke bare gøre. Det er jo garn jeg har fået til varmestuestrik og så skal der jo strikkes strømper af det. Med mindre jeg får andet at vide.
    Så jeg strikker videre. Nu er det jo ved at blive koldt. Så nu skal der turbo på pindende.
    Mange strikkehilsner fra jettefb

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Citat Oprindeligt indsendt af Rita Se meddelelser
    Jeg vil mene, du roligt kan strikke videre. Vi har varmestuegarn - også til strømper, som der er mere uld i, men 20% er bedre end ingenting. Og det er strømpegarn. Jeg er enig med Hundeuld i mængden af uld til strømper, men meget af garnet er jo garn, vi får doneret/foræret, og noget af det køber Rokken. Prisen for garnet stiger også, når der er meget uld i. Så bare de andre kriterier i det første indlæg er overholdt, så er det ok.

    Ligeledes skal strømperne være strikket rimelig fast - netop for at de ikke er for store/løse og sidder og glider rundt på foden med deraf uhensigtsmæssigt slid .
    Tak for svar Rita. Jeg strikker videre. Jeg håber det er fast nok det jeg strikker.
    Jeg strikker lige nogle flere og så sender jeg dem til dig så må du lige sige til hvis det ikke er fast nok.
    Mange strikkehilsner fra jettefb

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Det er nemlig rigtigt jettefb. Vi MÅ ikke umiddelbart strikke andet end strømper af strømpegarn. Det lyder dejligt med turbo på pindene.

    Jette finder du ud af noget med farvesammensætning og har du strømpegarn nok? Ellers vil jeg gerne komme forbi dig lørdag eller søndag på vej til Odense. Ved ikke lige, hvad dag det bliver endnu.
    Knus Rita

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Du behøver ikke sende. Vi kan kigge på det i næste weekend, hvis det er. Og husk, at INTET må sendes på Rokkens vegne uden det er aftalt med Hundeuld. D.v.s. at Rokken ikke dækker portoen, hvis det ikke er aftalt, men jeg tror du ved det Jette
    Knus Rita

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •