Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: Bernina 830

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sandved
    Indlæg
    49

    Bernina 830

    Er der nogen der har erfaring med den nye Bernina 830 ?
    Den ser ud til at have en del flere funktioner end Pfaff Vision.Specielt det, at man ikke behøver at sprætte et par bukser op i benene,hvis man vil brodere på buksebenet. Og man kan brodere på børnebluser uden at skulle krænge dem helt ud af form.

    MEN - prisen er også derefter !!

    Hilsen

    M-broderiting

  2. #2
    Kleisby Gæst
    Hej! Det er første gang, jeg forsøger mig her. Jeg har en Bernina 730 og har efterhånden fået tæmmet den. På torsdag skal jeg sammen med en veninde se lidt nærmere på 830'en. Jeg har set den i butikken, men jeg synes, min egen 730 kan næsten det samme, og den kostede bestemt heller ikke så meget som den nye model. Efter torsdag kan jeg måske fortælle mere.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sandved
    Indlæg
    49
    Hejsa Kleisby

    Det er jeg spændt på at høre nærmere om.

    Hilsen

    M-broderiting

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Jeg har en bernina 200 som er forgængeren til 730, min mangler brs funktionen.

    830 er udbygget i forhold til 730 med større spoler, bredere ramme, lidt højere hastighed og fuldaftomatisk trådning og så vidt jeg kan se over transportør og flerspoleholder, hvilket jo kan fåes som tilbehørt til 730.
    så hvis du har en smule tålmodighed, selv kan tråde, gider spole en ekstra spole ja så er differencen til 730 egentlig kun en bredere ramme ( så vidt jeg kan se) ig prisen er jo en ganske anden ;)
    Det er muligt der ligger et par ekstra pyntesømme i den, det kan jeg ikke lige gennemskue.
    Hvis jeg skulle vælge at skifte min ville det udelukkende være på grund af trådningen. ( Der er indbygget en manuel nåletråder i både 200 og 730 men den er jeg ikke dus med, måske fordi jeg er venstrehåndet og jeg er så gammel at det med at se til at få tråden i kan drille.
    Den brede ramme, ville være dejlig en gang i mellem, men min erfaring er at i 95 % af de gange jeg brodere bruger jeg den der er omkring 10 x 13

    http://www.bernina.dk/product_detail-n2-i256-sDK.html

    her på berninas hjemmeside kan du se lidt om maskinen. Og Bernina mærket er rigtig godt, så er spørgsmålet bare hvor meget man vil betale for finesser..................
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  5. #5
    Kleisby Gæst

    før Husqarna nu Bernina

    Hej.
    Det er spændende at kommunikere på denne måde på et plan, der er ret så sofistikeret. Jeg sætter meget pris på min Bernina 730, som jeg har udbygget med meget ekstraudstyr. Selvfølgelig er det dyrt, men det er min hobby som pensionist. Min "gamle" Husquarna står hos min ven, hvor jeg er ret ofte, og, selv om den kan brodere, bliver den flittigt brugt til alm. syning.
    Men - jeg har flere broderikort til Husquarna'en, En Scandinavia 300, jeg på jagt efter en kortlæser, så jeg kan overføre data til min PC og derefter til Bernina'en. Er der nogen, der har gode forslag?
    Jeg glæder mig til at høre om ..... Min søde forhandler oplyser, at der måske er et eller andet - men i restordre :(

  6. #6
    dianagissing Gæst
    hejsa
    har lige fået min bernina ind af døren
    havde en 730 før ,blev vild med den store ramme og at den tråder selv ,en flot maskine og stor
    dianagissing

  7. #7
    kreativtøs Gæst
    Hej mettemor

    Hvorfor en kortlæser er det du søger helt nøjagtig, måske jeg kan hjælpe dig.
    Du kan sende mig en pm, for måske kan du så hjælpe mig med nogle mønstre.

    Hilsen kreativtøs

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sandved
    Indlæg
    49
    Så gjorde jeg det................lavede en god byttehandel med Kjærgaard.
    Han fik den ene Vision og lavede en fin pris på Berninaen (830).

    Jeg glæder mig til at få maskinen hjem i næste uge - den er desværre i restordre.Har hørt om en der var lidt ked af Beninaen ikke kan tage de meget store broderier - der er Pfaff stadig et skridt foran åbenbart.
    Men den kæmpe fordel at kunne spænde babybluser og bukseben i rammen uden at skulle sprætte op ........det glæder jeg mig til + alle de andre funktioner den har.
    Det er godt nok lidt vildt at bruge så mange penge på maskiner , men det er utroligt fascinerende at arbejde med...............og nu skal der ikke købes/byttes mskiner i mange år.

    Hilsen

    M-broderiting

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Citat Oprindeligt indsendt af M-broderiting Se meddelelser
    Så gjorde jeg det................lavede en god byttehandel med Kjærgaard.
    Han fik den ene Vision og lavede en fin pris på Berninaen (830).

    Jeg glæder mig til at få maskinen hjem i næste uge - den er desværre i restordre.Har hørt om en der var lidt ked af Beninaen ikke kan tage de meget store broderier - der er Pfaff stadig et skridt foran åbenbart.
    Men den kæmpe fordel at kunne spænde babybluser og bukseben i rammen uden at skulle sprætte op ........det glæder jeg mig til + alle de andre funktioner den har.
    Det er godt nok lidt vildt at bruge så mange penge på maskiner , men det er utroligt fascinerende at arbejde med...............og nu skal der ikke købes/byttes mskiner i mange år.

    Hilsen

    M-broderiting
    Det kunne jeg tænke mig at høre lidt mere om. Jeg har en Bernina artista 200 med version 4 plus. På en ferie er min dongle til broderiprogrammet blevet stjålet og nu står jeg og skal købe nyt broderiprogram (Bernina vil ikke skaffe ny dongle, selvom jeg har koderne på min dongle og installations CD) eller også skal jeg gå ind i en byttehandel med en ny maskine. (evt. brugt) Du må meget gerne kontakte mig på mail birte@tromborg.dk, hvis du vil oplyse mig lidt mere om priser.

  10. #10
    Ribholt Gæst

    830 er nu dejlig.

    Jeg har også udskiftet min 730 med en 830, jeg forventede måske ikke meget af min nye maskine, men hold op hvor var det en dejlig oplevelse, da jeg fik den i hænderne, den er så robust, men det bedste var at selv med tynd silke syede maskinen helt perfekt, jeg anvendte fod nr 1D, den er bare fantastisk. Det er jo altid svært at skifte fra noget man kender ud og ind, jeg broderer ofte sadelunderlag og jeg vidste nøjagtigt hvordan maskinen skulle instilles når jeg syede med guld og sølvtråd, det er har taget lidt tid at finde ud af på den nye maskine, men den har bare så mange fantastiske finesser som man ikke umiddelbart kan læse sig til.

    Hilsen Ribberholt

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •