Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 9 FørsteFørste 123456789 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 86

Emner: Hygge og Undervisning i at spinde 15-16/8-09

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Sorry - der er slettet diverse beskeder. Har megatravlt med et sølvbryllup i morgen ( og musikerne har lige meldt afbud)

    Tager kyllingesalat med og noget sødt til spindepauserne.
    Skal nok holde mig a jour de kommende dage (efter onsdag)

    Hilsen strikke Marie

  2. #42
    klasus Gæst
    Jeg er nu færdig med fødselsdage og kobberbryllup mv. og vender fluks tilbage i morgen - skal lige høre om jeg kan få en opskrift på noget der hedder Ribe-salat, som vi blev præsenteret for i lørdag og som smagte super.

    Ellers får jeg slagteren til at skære nogle gode skiver af hans gode pølser og så et hjemmebragt brød (fra bageren - for jeres skyld...HiHi)

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Så er jeg hjemvendt fra Skanderborg festival og er inde og læse alle rokke-beskederne... Vil da selvfølgelig også gerne tage noget med... Kan ikke lige gennemskue hvad jeg skal tage med søndag? en kage måske?

    Hvad synes I der mangler?

    Derudover ville jeg høre om der evt. er een der har en garnvinde og krydsnøgleapparat, jeg måtte låne på dagen? Jeg har fået en STOR kasse med en masse lækkert garn, men det er altsammen i fed... Tænkte een af jer dejlige damer måske havde et sæt, jeg kunne anvende...?
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Glemte lige at sige, at jeg kun kommer lørdag. Kan ikke få andet til at passe.............men lidt er bedre end ingenting.

    Jeg kan godt tage garnvinde og krydsnøgleapparat med, Brumby (har ikke styr på om du er der lørdag?)

    Var lige ude for at finde syrefri vaseline til at smøre min rok med den anden dag. Det er ikke til at opdrive mere, men endte med at komme hjem med noget syrefri parafin fra apoteket.(122 kr - som manden sagde, der kan købes meget garn for de penge!)
    Nogen der kender til det, eller hvad bruger I andre? Min rok har stået stille i mange år og er frygtelig trængende.

    Strikke Marie

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Jeg kan godt tage garnvinde og krydsnøgleapparat med, Brumby (har ikke styr på om du er der lørdag?)

    Strikke Marie
    Jeg er der desværre kun søndag...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  6. #46
    klasus Gæst
    Jeg tager garnvinde og krydsnøgleapparat med søndag.

    Strikke Marie; Jeg stak lige hovedet ud på vores værksted og spurgte hvornår og hvor de havde købt syrefri vaseline sidst, og de fik i sidste uge! De køber det på apoteket, men må bestille det hjem, da vi skal have de i kilodåser, og apoteket har kun små dåser hjemme normalt!! Det skal lige bemærkes, at der ikke står syrefri på bøtten, men da det bla. bliver anvendt på papirspakninger, er det syrefrit idet pakningen ellers vil være væk inden de var færdige med at teste - lød beskeden.

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Klasus:
    Det jeg har fået med er Paraffin, hvid blød, batch nr.: 230409231.(250 ml)
    På bonen fra apoteket står der : Hvid vaseline.
    Gad vide om det er det samme? Jeg er bare så ræd for at smøre nogetpå, der giver rust på længere sigt. Det ville være så ærgerligt, men jeg må jo stole på at der ikke er syre i, når de siger det. De var væk længe for at finde ud af det.
    Helt klart ikke noget de solgte af hver dag.

    Strikke Marie

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Citat Oprindeligt indsendt af kirstenslemming Se meddelelser
    Jeg vil også gerne med, selv om jeg er meget grøn inde for spinding. Skal man have sin rok med?
    vh Kirsten
    Jeg har en ekstra rok, mangler spole til den treide, men har du mulighed for at have din egen med. Så tror jeg du er bedst tjent med den. Her kommer virkelig "Hårdkogte" spinderder kan fortælle dig meget om din rok.

    Hvilken dag/dage?
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Citat Oprindeligt indsendt af "Brumby" Se meddelelser
    Så er jeg hjemvendt fra Skanderborg festival og er inde og læse alle rokke-beskederne... Vil da selvfølgelig også gerne tage noget med... Kan ikke lige gennemskue hvad jeg skal tage med søndag? en kage måske?

    Hvad synes I der mangler?

    Derudover ville jeg høre om der evt. er een der har en garnvinde og krydsnøgleapparat, jeg måtte låne på dagen? Jeg har fået en STOR kasse med en masse lækkert garn, men det er altsammen i fed... Tænkte een af jer dejlige damer måske havde et sæt, jeg kunne anvende...?

    Kage er fint til søndag

    Ang. Syrefri olie, Garnvinde - og krydsnøgleapperat, så har jeg det her...!
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Citat Oprindeligt indsendt af Spelsauen Se meddelelser
    Forløbig ser det sådan ud!

    Er der noget jeg har overset eller mangler?
    Spelsauen
    varmestuestrikker

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •