Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Bumbo strømpegarn med Aloe Vera

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    17 Nov 2008
    Geografisk sted
    4600
    Indlæg
    0

    Bumbo strømpegarn med Aloe Vera

    75% uld og 25% nylon - selvmønstrende. Det er pænt og blødt at strikke med. Men hold da op hvor er der mange knuder, og efter knuderne er farveforløbet typisk vend om.

    På banderolen står intet om, hvem der har produceret garnet - kun at importøren er A/S Vest-tex -hvem det så er.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Hvis du køber det ensfarvede, så er der ingen knuder! Det har jeg strikket det meste af fiskehalstørklædet i. Og jeg har købt et nøgle mere i går, som jeg skal bruge til lidt af garnet i domino barnehuen. Det er dejligt blødt, at strikke med.

    Jeg vil lige tilføje, at mit er uden Aloe Vera. Men det er samme procent uld og nylon.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af Birte Se meddelelser
    75% uld og 25% nylon - selvmønstrende. Det er pænt og blødt at strikke med. Men hold da op hvor er der mange knuder, og efter knuderne er farveforløbet typisk vend om.

    På banderolen står intet om, hvem der har produceret garnet - kun at importøren er A/S Vest-tex -hvem det så er.
    Der har ikke været knuder på mit selvmøstrende garn - har strikket af 4 nøgler indtil nu. Men farveforløbet er vendt på mine nøgler, så jeg på det ene skal strikke med garnet fra midten af nøglet og på den anden skal starte udefra.
    Mange hilsener

    Kastanje

  4. #4
    Enaj Gæst
    Jeg har heller aldrig haft problemer med knuder, til gengæld kan man ikke regne med at farveforløbet er ens på nøglerne. Som Kastanje siger så må man tage indefra på nogle nøgler og udefra på andre. Det synes jeg er frygtelig irriterende.
    Mon ikke du bare har været uheldig med det knudrede garn.
    Bumbo garnet er produceret af Mayflower og er deres discount udgave, hvis man kan sige sådan. Garnet er identisk med deres eget mærke Mayflower, men produceres til supermarkeder. Så i stedet for at købe et nøgle Mayflower strømpegarn til 26,95 kan man ligeså godt købe Bumbo til 18,95, det er det samme

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg vidste ikke, at det er Mayflower! Jeg plejer kun at forbinde navnet Mayflower med bomuldsgarn.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Enaj Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg vidste ikke, at det er Mayflower! Jeg plejer kun at forbinde navnet Mayflower med bomuldsgarn.
    Det gjorde jeg også i flere år og jeg tror egentlig at de kun lavede bomuldsgarn i starten.
    Bomuldsgarnet findes også i Bumbo. Det koster 12,95 pr nøgle, hvorimod jeg har set Mayflower bomuld til 27,95 og jeg er ligeglad med om der står Bumbo eller Mayflower på banderolen

    De har skam også en hjemmeside http://www.bumbo.dk/default.asp?lang=da

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Tak skal du have!
    Jeg har gemt linket på min computer.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    17 Nov 2008
    Geografisk sted
    4600
    Indlæg
    0
    Citat Oprindeligt indsendt af Enaj Se meddelelser
    Jeg har heller aldrig haft problemer med knuder, til gengæld kan man ikke regne med at farveforløbet er ens på nøglerne. Som Kastanje siger så må man tage indefra på nogle nøgler og udefra på andre. Det synes jeg er frygtelig irriterende.
    Mon ikke du bare har været uheldig med det knudrede garn.
    Bumbo garnet er produceret af Mayflower og er deres discount udgave, hvis man kan sige sådan. Garnet er identisk med deres eget mærke Mayflower, men produceres til supermarkeder. Så i stedet for at købe et nøgle Mayflower strømpegarn til 26,95 kan man ligeså godt købe Bumbo til 18,95, det er det samme
    Ja så har jeg nok været uheldig. Anede ikke, at det var det samme som Mayflower. Mayflower har jeg aldrig haft problemer med - ud over prisen af og til
    Og at man skiftevis skal tage indefra og udefra - ja sådan er det - det gælder de fleste versioner af selvmønstrende garn - men alle de knuder og derefter ændret farveforløb gjorde mig forbandet.
    Godt hvis jeg bare har været udsat for en fejlleverance og undskyld, hvis jeg har gjort nogen uret.

  9. #9
    Enaj Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Birte Se meddelelser
    Ja så har jeg nok været uheldig. Anede ikke, at det var det samme som Mayflower. Mayflower har jeg aldrig haft problemer med - ud over prisen af og til
    Og at man skiftevis skal tage indefra og udefra - ja sådan er det - det gælder de fleste versioner af selvmønstrende garn - men alle de knuder og derefter ændret farveforløb gjorde mig forbandet.
    Godt hvis jeg bare har været udsat for en fejlleverance og undskyld, hvis jeg har gjort nogen uret.
    Der er skam ikke noget at undskylde, jeg ville selv være blevet mega irriteret over knuder på garnet, ihvertfald hvis der var flere af slagsen i samme nøgle.
    Måske skulle du prøve at kontakte Bumbo (tlf.nr på deres hjemmeside) det kunne jo være de kunne lokkes til at gi´ dig nyt garn
    Selvom garnet ikke er vildt dyrt skal det jo alligevel være i orden.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •