Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emner: Knyttede armbånd - glidelukning

  1. #11
    Pernille Gæst
    Hej Helle

    Hæfter du først enderne med en nål eller klipper du snorene over og brænder med det samme? Ja undskyld alle mine spørgsmål, men vil gerne have lavet noget som jeg er sikker på kan holde.


    Citat Oprindeligt indsendt af Helle Nielsen Se meddelelser
    Jeg har lavet rigtig mange knyttede armbånd af polyestertråd og jeg hæfter ende ved at smelte trådenderne, jeg bruger ikke lim.

    Mvh
    Helle

  2. #12
    Pernille Gæst
    Hej

    Når du så har hæftet brænder du så enderne?


    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Jeg hæfter ende og bruger aldrig lim.

  3. #13
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Pernille Se meddelelser
    Hej

    Når du så har hæftet brænder du så enderne?
    Jeg hæfter ender på bagsiden af armbåndet med en nål og ikke andet.
    Skal jeg forlænge en knyttesnor, der er blevet for kort, bliver den ligeledes knyttet med ind.
    Det er selvfølgelig lidt besværligt, når det er tykt læder.Her må jeg nogen gange bruge en fladtang og vrikke nålen igennnem.
    Til lukning: bruger jeg som regel en ny snor; Men det kommer jo an på, hvordan armbåndet skal se ud.
    Jeg laver også knyttede armbånd med knaplukning.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Murersnor egner sig ikke til glidelukninger, da det er rundslået (eller hvad det nu hedder). Det er i hvert fald min erfaring. :)

  5. #15
    CrazyMe Gæst
    Hvis du fortsætter og laver lukningen med samme snor, så får du en lukning hvor det kun er den ene snor der kan "glide", så du er nødt til at afslutte først og så lave lukningen med en ny snor, så den ikke sidder fast på den måde :-) Håber det var et svar du kunne bruge! :-)

    God arbejdslyst !

  6. #16
    Pernille Gæst
    Jeg fortsætter ikke med samme snor men afslutter og tager en ny snor til at lave lukningen med. Jeg har nu lavet et par stykker hvor jeg på lukningen har lavet en knude på bagsiden og derefter brændt enderne - det ser ud til at holde.


    Citat Oprindeligt indsendt af CrazyMe Se meddelelser
    Hvis du fortsætter og laver lukningen med samme snor, så får du en lukning hvor det kun er den ene snor der kan "glide", så du er nødt til at afslutte først og så lave lukningen med en ny snor, så den ikke sidder fast på den måde :-) Håber det var et svar du kunne bruge! :-)

    God arbejdslyst !

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Jeg bruger vokset bomuldstråd eller den tråd man laver "kumihimo" med... Når jeg afslutter tager jeg noget meget stærkt lim på en tandstikker og "smører" rundt om enden så det ikke løber ned på gliderne. Det fungerer rigtig godt men det skal selvfølgelig være en lim som IKKE er vandopløselig i fald man nu tager armbåndet på i bad...

    Jeg kan også lukke ved at tage de 2 snore og seperat, binde en knude der ligger HELT ind til det knyttede stykke. Det kan man næsten ikke se... Kan ikke bruge den med at brænde da det jo er bomulds snøre...

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •