Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: hjælp kan ikke finde ud af det

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217

    hjælp kan ikke finde ud af det

    Hejsa alle sammen der laver kort af 3D jeg har forvildet mig ind i at prøve at skal lave en pyramide 3Dkort tror jeg nok de heder.
    hvordan pokker samler man det til et motiv??????
    det er nok sårre enkel når først man lige kender fidusen i det, men jeg har ikke set den endnu
    Håber virkelig nogen kan hjælpe mig
    Lev livet vi har det kun til låns.

  2. #2
    Birgitma Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nattrolden Se meddelelser
    Hejsa alle sammen der laver kort af 3D jeg har forvildet mig ind i at prøve at skal lave en pyramide 3Dkort tror jeg nok de heder.
    hvordan pokker samler man det til et motiv??????
    det er nok sårre enkel når først man lige kender fidusen i det, men jeg har ikke set den endnu
    Håber virkelig nogen kan hjælpe mig

    Alt er let når man kan det, men start med at klippe alle sammen ud og sæt puder under alle stykkerne, prøv at sætte dem overpå hinanden uden at tage papiret af puderne så kan du forestille dig hvordan det ser ud når de er færdige.
    Jeg har lavet pyramide kort i indlæg nr 14-35 og 64 i denne tråd, håber du forstår hvad jeg mener ellers må du spørge igen.
    http://www.rokken3.dk/forum/showthre...t=13824&page=4

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Citat Oprindeligt indsendt af Birgitma Se meddelelser
    Alt er let når man kan det, men start med at klippe alle sammen ud og sæt puder under alle stykkerne, prøv at sætte dem overpå hinanden uden at tage papiret af puderne så kan du forestille dig hvordan det ser ud når de er færdige.
    Jeg har lavet pyramide kort i indlæg nr 14-35 og 64 i denne tråd, håber du forstår hvad jeg mener ellers må du spørge igen.
    http://www.rokken3.dk/forum/showthre...t=13824&page=4
    problemet er bare hvad vej skal den dreje eller hvad den nu gør? det jeg har klippet ud lige nu er en lille blå/lilla viol. Men jeg kan bare slet ikke få den til at "ja du ved"
    Lev livet vi har det kun til låns.

  4. #4
    strikketøsen Gæst
    Nattrolden,

    Prøv at kigge herind:
    http://haandlavet.dk/3d-ark-3d-motiv...17_415-da.html

    Under hvert pyramideark skal du ind og klikke, så du kan se det i forstørret udgave. Der vil på hvert ark være en lille grafisk tegning - som regel nederst på arket, hvor du vil kunne se, hvordan du skal gøre.

    Som f.eks. her:
    http://haandlavet.dk/pyramide-3d-ark...i-6803-da.html
    Det er den "letteste" model. Du skal stable de udklippede stykker akkurat som en pyramide - trinvist indad og opad.

    Men der mange forskellige former for pyramideark. Nogle har et midterstykke, som også klippes ud - så ikke nok at stable det, er der en trinvis fordybning midt i billedet - det giver et andet indtryk:
    http://haandlavet.dk/pyramide-3d-ark...i-7340-da.html
    Midterstykket kan være rundt, ovalt eller firkantet som ovenfor.

    Andre motiver skal "drejes" mod uret for at blive "rigtige":
    http://haandlavet.dk/pyramide-dreje-...i-7432-da.html

    Håber dette er en hjælp!
    Ellers må du råbe højt igen

  5. #5
    Birgitma Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nattrolden Se meddelelser
    problemet er bare hvad vej skal den dreje eller hvad den nu gør? det jeg har klippet ud lige nu er en lille blå/lilla viol. Men jeg kan bare slet ikke få den til at "ja du ved"

    Ja jeg ved godt hvis det ikke hjælper det strikketøsen har skrevet, så prøv at tage et billede af arket der er stor mulighed for at jeg har det og så skal jeg nok prøve at lave en billede serie du kan føgle.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    tak skal i have. det gør jeg imorgen når jeg står op. UHA Kent og jeg har sidet hele aften og fået grå hår i hovedet af detMen kan det virkelig være rigtig at man kan smide 1helt stort i bunden så 2 af samme str oven på igen og der næst 3 eller 4stk af et mindere igen og så slut? hvor bare det ene hjørne eller linie passer sammen ?
    Lev livet vi har det kun til låns.

  7. #7
    strikketøsen Gæst
    Nattrold,

    Nu er jeg ikke helt sikker på, hvad du mener, men det er rigtigt, at det store stykke er fundamentet.

    Det limes flat på kortet og så skal de næste stykker blive trinvist mindre.
    Der er ikke nogen stykker af samme størrelse, som lægges ovenpå hinanden. De SKAL blive gradvist mindre - også selvom der blot er nogle få milimeters forskel i forhold til de tidligere stykker .....

    F.eks. det 2. link jeg nævnte foroven - kortet med de rektangulære blomstermotiver - der er selvfølgelig til 2 motiver på ét ark.

    Og hvis du ser på det 3. link - det med blomsterne i krukke. Der er det store motiv og så det lille (så vidt jeg husker, er det rundt), som er det 2. motiv på arket. Det er dog meget lille og ville vel typisk blive brugt på et bøttekort for eksempel.

    Det kunne da være sjovt, at have været "en flue på væggen" hjemme hos Jer - her til aften!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    griner ja så er der godt nok noget HELT galt på vores sofabor UHAAA
    der er jo ikke nogen tal på arket og kun 1stort til fundament og 2stk i samme størrelse af det der er næst størst og 2igen af det der er næst størst og så holder i fast så er der 3stk af det minste motiv af det samme. ikke nogle milimeter forskelle eller noget
    Ja Kent han har været oppe siden kl 6 og sat med en af hans fidusmåler der måler 100% ens på alt. "kan ikke huske hvad det er den heder" sådan en "forskyderting"
    og han siger at de er fuldstændig identiske hmmm siger jeg så bare lige og fatter så slet ikke noget som helst
    Lev livet vi har det kun til låns.

  9. #9
    lillepep Gæst
    Kan det være fordi der er til 2 kort på et ark ?????
    Jeg vil også sige der ikke er nogle lige store stykker der skal på samme motiv :)

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    måske men der er kun et stort bund motiv men 3af de helt små
    Lev livet vi har det kun til låns.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •