Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 41

Emner: Min ældste søns portræt i perler

  1. #11
    lillebi Gæst
    hold da op , Dorit..... for et tålmodigheds arbejde og et super spændende projekt...gem nu mønsteret for du kan også brodere efter det det ser super ud

  2. #12
    symadammen Gæst
    Utroligt så flot et billede og hvor er det en god ide at lave det i perler. Håber at du får fat i resten af perlerne.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127
    Hvor er det flot.

    Håber du finder de perler der mangler.

    Hilsen Musse


  4. #14
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    197

    Smiler

    Hej.(50)Du godeste hvor er det dog flot.
    Håber sandelig også at du får fat i resten af perlerne.
    Knus fra
    Lene.(50)(50)

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    22 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sønderjylland, 6093
    Indlæg
    22
    wow, hvor er det bare flot.

    Håber osse at du får fat i de perler som du mangler.
    Livet er så smukt, som man gør det til.
    Carpe diem.

  6. #16
    lis ai Gæst
    Rigtig flot arbejde Dorit. Håber du finder resten af perlerne ellers må du igang med at farve perler selv.

  7. #17
    Nette Gæst
    Altså Dorit. Det her bliver du nødt til at skære ud i pap på for mig. Det er for underligt og vildt, at det kan lade sig gøre!

    Du har købt et sæt med nogle perler og et program, der kan lave et billede om til mønster?
    Jeg forstår ikke, hvordan ved sættet, hvilke farve perler, du har brug for? Jeg tænker, - hans bluses farve f.eks.? Eller hårfarve? Er man sikker på, at de perler, man kan købe i div. butikker har nøjagtig den samme farve? Er det sådan en gængs farveskalatil sådanne perler?

    Og så sætter du det på pladen, og hvad så?
    Er det lavet spejlvendt, så bagsiden vender op og kan stryges?
    Hvordan vil du bruge det bagefter? Er der en ramme med eller sådan noget?

    Jeg sidder fuldstændig måbende med dybt respekt og kigger på det billede. Jeg fatter det bare ikke???

    Nette

  8. #18
    Nette Gæst
    Åh, jeg tror, jeg har misforstået noget. Du har købt et almindelig sæt med perler og plader i Netto og har så lavet mønstret ved siden af på et program?
    Og så har du været heldig at der var så mange perler i de farver, du skulle bruge indtil nu?

    Ja, jeg er i arbejdsmode lige pt, sorry.

    Nette

  9. #19
    Dorit Gæst

    Nette...

    jeg købte ett kit indeholdende perler, fire perleplader, klister/film til at lægge over der færdige speglvendte perleplader, når det så er gjort på alle seks perleplader (måtte købe 2ekstra) så sætter man perlepladerne sammen og tager bagsiden af filmen af og lægger et tykt stykke kartong over og vender forsiktigt på hele billedet...og beder en lille bøn til ham der oppe om at det går godt og simsalabim skulle der meget gerne blive et billed.
    i kittet fantes osse computerprogrammet og en bok om med tips og ideer om perler.....

    og nej det er ikke det nemmeste at finde de samme perler......
    har fundet dem på slojddetaljer.se..........såååååå nu må jeg vente....øv øv........ikke engang i mine perler ude i verkstedet kunne jeg finde den rette nyanse.......det er perle nr 2, 27 og 7....alltså to nyanser brun og en nyanse hudfarve....som nu mangler....og så er den sorte godt på vej...men den har jeg da masser af erstattning til.

  10. #20
    Nette Gæst
    Tak, Dorit. Nu er selv JEG med. :-D

    Det lyder vildt spændende, og meget meget anderledes. Det er pudsigt, for det er ikke en ny tankegang for mig, det der med at et mønster til grønlænderperler og broderi kan være det samme. Jeg havde bare ikke tænkt tanken helt til rørperler også.
    Meget meget kreativt!!

    Held og lykke med perlerne, jeg glæder mig til at se resultatet. :-)

    Nette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •