Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Lana Grossa - strømpegarn

  1. #1
    strikketøsen Gæst

    Lana Grossa - strømpegarn

    Da der ikke har været nogen som helst kommentarer på mit indlæg under Snik/snak vedrørende anskaffelsen af dette garn, og da indlægget på et tidspunkt slettes fra Snik/snak, lægger jeg min anmeldelse herind.

    Jeg købte 2 nøgler Lana Grossa strømpegarn i en garnbutik i England sidste år.

    For nylig strikkede jeg et par strømper til mig selv (for en gangs skyld) og
    mens jeg strikkede af det vidunderlige garn, sad jeg hele tiden og lagde mærke til, hvor usandsynligt dejligt dette garn er!
    Ja garnet var så pragtfuldt, at det næsten af sig selv mine strømper (billedkopi herunder):



    Og her er så alt det garn, jeg af ovennævnte grunde, var NØDT til at anskaffe mig til fremtidige strømper:


    På billedet er der strømpegarn for kr. 508,- inkl. forsendelse. Garnet består af en vidunderlig blanding: 45% bomuld, 42% uld og 13% polyamid og kan gå i vaskemaskinen på 40 grader.
    100 gram har en lidt kortere løbelængde end andre strømpegarner: 380 meter.

    De 4 små 50 grams nøgler er et mere eksklusivt strømpegarn - usigelig blødt og løbelængden er 190 meter. Indhold: 65% uld, 15% silke, 16% polyamid og 4% (suk!) cashmere ...

    Alt garnet er købt her:
    http://www.joana-leyer.de/Wolle-Hand...fe6108a71a5075

    Nogle af garnerne er "almindeligt" strømpegarn, forstået på den måde, at det indeholder 80% uld og 20% polyamid. Alle de garner, som hedder Meilenweit er fremstillet af Lana Grossa.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg måtte skifte mit tastatur tidligere idag. Det kortsluttede, da jeg savlede ind på dit link Ville ønske, at jeg kunne gramse på alle dine lækre sager der
    og Julemor

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er nogle søde sokker, du har strikket!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    9230 Svenstrup J
    Indlæg
    92
    Hej
    Det er et pragtfuldt garn, jeg har strikket rigtig mange par sokker/strømper til mine børn på 11 og 17 år idet, de elsker disse bløde og holdbare sokker,

    Jeg har købt det i Tyskland - strikkede faktisk 3 sæt hue halsterklæde og sokker i tysk, italiensk og grøn/gul/blå for Brasilien da der var fodbold i Tyskland for et par år siden, og det holder stadig

    Med venlig hilsen
    Husmor

    Ps. har i set mit indlæg under patchwork om lidt af hvad jeg har lavet

  5. #5
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Husmor Se meddelelser
    Hej
    Det er et pragtfuldt garn, jeg har strikket rigtig mange par sokker/strømper til mine børn på 11 og 17 år idet, de elsker disse bløde og holdbare sokker,

    Jeg har købt det i Tyskland - strikkede faktisk 3 sæt hue halsterklæde og sokker i tysk, italiensk og grøn/gul/blå for Brasilien da der var fodbold i Tyskland for et par år siden, og det holder stadig

    Med venlig hilsen
    Husmor

    Ps. har i set mit indlæg under patchwork om lidt af hvad jeg har lavet
    Husmor,

    Det er bare - så véd du altså også, hvor skønt dette garn er. Det er jo desværre ikke det samme, at se det på en skærm, som det ville være, at kunne "gramse" på det.

    (Og jeg har set alle dine patchwork-ting og kan slet ikke forstå, at du også har tid til at få strikket ... ... ...)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    9230 Svenstrup J
    Indlæg
    92
    Jeg er faktisk ret hurtig til at strikke - også selvom jeg følger med i hvad er sker på tv om aftenen - en sokke str ca 39 - 43 tager ca en aften.
    Indrømmet - jeg har altid gang i et eller andet håndarbejde sy, strik, hækling, orkis ja jeg elsker det samtidig laver jeg også gerne kort med teposer, 3-d kort og er igang med nogle criss cros kort. her ud over passer jeg hus og have og min mand og tre børn på 20, 16 og 11 år. Og nej jeg arbejder ikke så jeg er så priviligeret at have hele døgnet til at nå alt det her, selv om der er meget mere jeg gerne ville nå. Så er der nogen der er interesseret i at købe nogle kort med te-posefoldning sælger jeg gerne, også gerne noget patchwork - og jeg fremstiller gerne efter ønske.

    Hav en forsat god dag.
    Med venlig hilsen
    Husmor

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •