Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emner: genbrug af slips..

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Lyder virkelig spændende må jeg sige. Det havde jeg slet slet ikke tålmodighed til. Jeg skal bare ha noget stof og et mønster og så ellers derudad! Men kanon spændende lyder det virkelig og jeg beundrer altid meget dem der har tålmodigheden til sådan noget. Tålmodighed belønnes som regel jo også :)))

    Hvor langt er du kommet med den?
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    425
    Min datter vil prøve at lave en kjole af slips - er der nogen der har lidt erfaring med det?

  3. #13
    Angelmom Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Rosendal Se meddelelser
    Min datter vil prøve at lave en kjole af slips - er der nogen der har lidt erfaring med det?
    jep hvis hun mener en slipse nederdel?! så skal hun så ment bare lige tage en gamle nederdel også skal hun måle hvor mange brede slips hun skal bruge, også skal hun så ment bare lige klippe slibsene til!
    men jeg sælger dem osse hvis det er! ( jeg er ved at få lavet mig en hjemmeside)

    ellers er de faktisk meget lette at lave!
    hun tager et x-antal ønsket slips helst gerne de brede af dem, i forskellige slags farver altså de ønsket farver!
    også klipper hun den smale del af slipset af ( den man binder med og holder derefter skjul under det brede del af slipset) også syer hun zik zak
    Tajlen kan hun evt. bruge de smale stykker og lave en tajle der!
    hun skal så bruge en lyn lås og en knap!

  4. #14
    Angelmom Gæst
    kan lige oplyse at jeg har siddet rigtige mange aftner og samlet slips til en gamle dags 1800 talet kjole! gav ligesom op overfor den habit, da det ikke kom til at se ud som det jeg ville have det til!
    Men det kræver en masse god portion tålmodighed, så jeg har rigtige mange afterne forude! da jeg ligesom er ved at samle og sy og klippe til!
    men mangler stadigtvæk en masse giner!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Hvordan gør man ?? Sprætter op i midten så man kan sy sammen i folden ?? Kunne godt se min lille prinsesse i en sådan en... Vi er lidt til "second hand" her i huset...

  6. #16
    Lullu Gæst
    Jeg er lige som Janneha også interesseret i, hvordan man gør. Sådan i grove træk.
    Vh Louise

  7. #17
    Angelmom Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lullu Se meddelelser
    Jeg er lige som Janneha også interesseret i, hvordan man gør. Sådan i grove træk.
    Vh Louise
    Nej da i tager ønsket antal brede slips, også syer i dem sammen i siderne, og bag på tager i så en lyn lås en bette en, og syer på, og derefter kan i evt. lave en slis eller sy sammen!

    det er noget af et arbejde kan jeg hilse og sige, i tager to slips og syer sammen i siden, og sådan fortsætter i! og når i har fået lavet den ønsket længde og bredte så klipper i det øverste altså den smalle del af slipset af, og det kan i så bruge til tajle..! hvor i kan klippe små stykker af de afklippet slipse, og bruge dem! også husk lige at lave et knap hul!

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •