Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Hjælp til oversættelse

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    02 Mar 2009
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    85

    Hjælp til oversættelse

    Jeg behøver lidt hjælp til en oversættelse engelsk - nået af opskriften forstår jeg men er alligevel lidt i tvivl om nedenstående:

    PK2tog: - slip st on the right needle, Knit 2 sts together, using left needle, pick up slipped st from right neddle and lift it over the st oand off right needle, as in binding off.

    ssk: (slip, slip, knit) Slip next 2 sts to right - hand needle one at the time as if to knit; return them back to left-hand needle one at a time in their new orientation, knit them together through the back loops.

    Håber der er nogle af jer der er vandt til at strikke fra de engelske opskrifter, der kan hjælpe
    Hilsen Inliner
    Besøg min hjemmeside (se profil)
    Nu også med blog

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    ssk: Indtagning - enkelt - hælder mod venstre
    "2 ret sammen mod venstre". Indtagning ved at tage 2 masker løs af som ret - en af gangen. Før venstre pind ind gennem maskerne fra venstre og strik de to masker sammen omkring de bagerste maskeled (som når du strikker drejet ret).
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland
    Indlæg
    144

    PK2tog

    Betyder 1m løs 2r sammen, træk den løse maske over.= taget to m ind.

    Jeg syntes tit engelske opskrifter er meget udførlige, næsten for meget.
    Kh bstorm.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Disse oversættelser burde komme direkte i vores nye strikke og hækle ordbog med det samme. Det kan jo være, at der er andre, der også kan bruge dem.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    klasus Gæst
    Jeg vil bare lige sige, at SSK (slip, slip, knit) ikke er det samme som drejet ret. Den maske, der kommer til at "ligge øverst" ligger, efter min mening pænere, da masken ikke bliver "snoet".

    Der er en lille billedserie om hvordan man gør her http://www.rokken3.dk/forum/showthre...an+lace&page=4 i indlæg #37.

    Jeg er faktisk helt holdt om med at strikke to drejet ret sammen, og bruger SSK-teknikken i stedet

  6. #6
    Enaj Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Jeg vil bare lige sige, at SSK (slip, slip, knit) ikke er det samme som drejet ret. Den maske, der kommer til at "ligge øverst" ligger, efter min mening pænere, da masken ikke bliver "snoet".

    Der er en lille billedserie om hvordan man gør her http://www.rokken3.dk/forum/showthre...an+lace&page=4 i indlæg #37.

    Jeg er faktisk helt holdt om med at strikke to drejet ret sammen, og bruger SSK-teknikken i stedet
    Jeg bruger også kun SSK, det er meget pænere end to drejet ret sammen.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    02 Mar 2009
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    85
    Tak for hjælpen
    Hilsen Inliner
    Besøg min hjemmeside (se profil)
    Nu også med blog

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •