Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: KUNSThækling.. ??

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2009
    Geografisk sted
    Esbønderup, nordsjælland
    Indlæg
    124

    KUNSThækling.. ??

    Jeg har jo for 100 år siden lovet min mor nogle små og mellemstore lyseduge, der minder om dem hendes farmor havde. Jeg har så set en MASSE kunststrikkerier.. Men dem hendes farmor havde var hæklet!

    Så spørgsmål 1. er.. FINDES der kunsthækling? Og nogen der ved hvor man kan hente opskrifter?

    Jeg har noget MEGET tyndt og fint og glat mascericeret bomuldsgarn.. Jeg forestiller mig at en lysedug vil tage sig godt ud med det.. eller skal det være tykkere? Og kan man bruge bomuldsgarn ??
    (for det har jeg TONSVIS AF)

    Ja det var sådan set bare dét
    Glade forårshilsner fra Strikkefeen

  2. #2
    Isanna Gæst
    Jeg ved ikke om der findes decideret KUNST-hækling, men duge der er hæklede er vel en slags kunst.

    Bomuld er superfint til at hækle duge/lyseduge/flaconer o.lign. af - jo tyndere jo bedre. Så kommer det til at ligne kunststrik.

    Prøve at kontakte Supersine669 - hun hækler en masse. Jeg tror hun kan hjælpe dig videre.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2009
    Geografisk sted
    Esbønderup, nordsjælland
    Indlæg
    124
    Citat Oprindeligt indsendt af Isanna Se meddelelser
    Jeg ved ikke om der findes decideret KUNST-hækling, men duge der er hæklede er vel en slags kunst.

    Bomuld er superfint til at hækle duge/lyseduge/flaconer o.lign. af - jo tyndere jo bedre. Så kommer det til at ligne kunststrik.

    Prøve at kontakte Supersine669 - hun hækler en masse. Jeg tror hun kan hjælpe dig videre.
    Tusinde tak for hjælpen Det vil jeg prøve i morgen
    Glade forårshilsner fra Strikkefeen

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af Isanna Se meddelelser
    Jeg ved ikke om der findes decideret KUNST-hækling, men duge der er hæklede er vel en slags kunst.

    Bomuld er superfint til at hækle duge/lyseduge/flaconer o.lign. af - jo tyndere jo bedre. Så kommer det til at ligne kunststrik.

    Prøve at kontakte Supersine669 - hun hækler en masse. Jeg tror hun kan hjælpe dig videre.
    Det er nemlig bare rigtigt (hmmm..... bortset fra det med at jeg hækler EN MASSE??????)

    Har i hvertfald mange opskrifter. Har tidligere hæklet flaconer mm. Nu hækler jeg hellere bluser mm.
    supersine669

    carpe diem

  5. #5
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af supersine669 Se meddelelser
    Det er nemlig bare rigtigt (hmmm..... bortset fra det med at jeg hækler EN MASSE??????)

    Har i hvertfald mange opskrifter. Har tidligere hæklet flaconer mm. Nu hækler jeg hellere bluser mm.

    Altså du strikker jo ikke, vel? Så må du jo hækle en masse, ikk'?

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af Isanna Se meddelelser
    Altså du strikker jo ikke, vel? Så må du jo hækle en masse, ikk'?
    Jeg strikker da - men mest sokker *GGGG* og lidt tørklæder mm....
    supersine669

    carpe diem

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Det tynde garn du har vil egne sig godt til det dmc har opskrifter til. Jeg bruger godt nok alm bomuldsgarn for jeg har svært ved at styre det fine garn.
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Til almindelige lyseduge og flakoner bruger jeg bomuldsgarn der passer til en hæklenål 1,5 men man kan sagtens hækle de store fine duge, lidt mindre ved at bruge en tyndere nål og tilsvarende garn, jeg bruger de samme opskrifter når jeg bruger hæklenål nr 0,75 og 0,60 :) og der er også en masse opskrifter på picassa. Dejligt at høre at jeg ikke er den eneste der stadigvæk hækler den slags :P forresten kan du se et udvalg af mine til inspiration på www.lisaasferg.blogspot.com så kan du sige til hvis du vil have opskrifterne på dem.

    Mafalda

  9. #9
    Lise Poulsen Gæst
    Hejsa...Jeg kunne rigtig godt bruge de opskrifter du har på hæklede runde duge (de store) hvis du vil af med dem...Fine ting du har hæklet...På forhånd tak.
    Lise

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    22

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •