Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Forskellig slags perlesyning?!

  1. #1
    tReaX Gæst

    Forskellig slags perlesyning?!

    Jeg er blevet lidt glad for det der perlesyning, og kom i den forbindelse til at kigge på nogle bøger hos play.com.

    Og der faldt jeg over French Beaded og tænkte om det er som grønlandsk perlesyning eller med ståltråd?

    Nogen der kan gøre mig klogere?

    Min mand ønsker nok I siger at det er møgsvært

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Det jeg lige finder når jeg søger på google, er lavet med ståltråd.

    Det er ikke svært, men det tager lang tid - eller det synes jeg i hvert fald, med det jeg har prøvet, når jeg sammenligner med hvor hurtigt grønlandsk perlesyning går for mig. Men super flot er det helt sikkert! Og man kan jo bruge de samme perler som til perlesyning, så det eneste du skal investere i er metaltråd og evt. blomstertape.

    Jeg har bogen der hedder Perlebuketter fra ILA, og det er altså bare superflot - men der findes også mange opskrifter på nettet :-)

    Du kan se lidt af de få blomster jeg har lavet på http://perler.xanita.dk/mine.php
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  3. #3
    tReaX Gæst
    Hvad med teknikken? Er det som grønlandsk perlesyning?

    Rigtig flotte blomster du har fået lavet

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare til hvilken teknik det er ;-) Det er jo som nævnt lavet med metaltråde, så der er ikke brug for en nål, og bortset fra enkelte steder skal begge ender af metaltråden igennem de samme perler. De ting jeg har lavet har været efter tegninger, som illustrerer hvordan metaltrådene bliver ført igennem perlerne. På blomsterne laver man så bladene hver for sig - langt de fleste ting laves fladt, og så former man bagefter (f.eks. runding på blade og lignende)

    Men jeg da et link du lige kan få - her er der nogle forskellige teknikker http://beadedflowers.tripod.com/inte...ques/index.htm
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  5. #5
    tReaX Gæst
    Det ser jo ikke så farligt ud :)

    Tak for hjælpen.

  6. #6
    bettina louise Gæst
    nu syntes jeg at perlesyning tager utrolig lang tid at lave ,,,, eller så er jeg bare super langsom til det ... men det er det hele værd

    knus bettina

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Citat Oprindeligt indsendt af Puskram Se meddelelser
    Det jeg lige finder når jeg søger på google, er lavet med ståltråd.

    Det er ikke svært, men det tager lang tid - eller det synes jeg i hvert fald, med det jeg har prøvet, når jeg sammenligner med hvor hurtigt grønlandsk perlesyning går for mig. Men super flot er det helt sikkert! Og man kan jo bruge de samme perler som til perlesyning, så det eneste du skal investere i er metaltråd og evt. blomstertape.

    Jeg har bogen der hedder Perlebuketter fra ILA, og det er altså bare superflot - men der findes også mange opskrifter på nettet :-)

    Du kan se lidt af de få blomster jeg har lavet på http://perler.xanita.dk/mine.php
    Jeg har lige været inde på din side og hold da op hvor har du lavet mange flotte, flotte ting.

    Jeg er selv lige starte med at interessere mig for perlesyning, har købt perler og opskrifter, men har de sidste par dage ikke haft ordentlig tid (jultravlhed) til at sætte mig til rette og få min debut.

    Har du opskrift til servietringene, så er jeg meget interesseret http://perler.xanita.dk/include/bmin...rvietringe.jpg
    Mange hilsner, Anette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •