Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 15 af 15

Emner: Såler til strikkede sutsko

  1. #11
    karina Gæst
    Istedet for at komme latexen på med pensel , kan du hælde lidt op i en folie bakke og så forsigtig sætte skoens sål ned i latexen (flydende gummi) så får du let den flotteste sål.

  2. #12
    akate Gæst
    Skal man så kun gøre det en gang eller hvad?
    Sidst redigeret af rokken : 17-06-2007 kl. 19:58 Årsag: rokken har slettet citat

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    78
    Citat Oprindeligt indsendt af Dorthe Hanne Larsen Se meddelelser
    Tak Linda - jeg har været ude i city2 i Tåtrup, der ligger en panduro, jeg købte både flydende gummi og noget filtagtigt stof nærmest tyk fleece, og så røg der osse lige noget muskat bomuld ned i kurven til vores ny barnenarn, så det blev lidt af en tur. Tak for dine svar, jeg er spændt på at prøve det gummi, der står man skal vaske penslen med vand og sæbe, efter hver gang man har strøget et penselsstøg med den, inden man fortsætter med at pensle igen, kan det passe, for jeg har kun købt en mini pensel. og hvis det oveni købet skal have 2-3 gange, så skal man jo vaske pensel hele tiden..hahaha det står altså på en lidt underlig måde, men jeg må prøve mig frem.
    Det kunne da være at jeg også skulle sy noget af det stof under mine strikkede sutter, for de er ikke filtede..? Mange hilsner og tak til dig fra DortheHanne
    Hej Dorthe.
    Jeg smører ikke mine futter med den flydende latex, nej, jeg tager en tom rengjort mælkekarton og skærer over på den lange led. så hælder jeg latex i og dypper bunden af mine futsko deri. Lader tørre på en rist fra en gammel bradepande(husk plastik eller bradepanden under, da det kan dryppe) - skoene skal ha bunden opad ved tørring. Dette gentager jeg op til 3 gange. Når de så er tørret den sidste gang drysser jeg lige med lidt kartoffelmel, så hænger det ikk i når du går på gulvet.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ishøj Sjælland
    Indlæg
    25
    Hold da op en god ide´. Jeg nåede dog lige at kvaje mig, duppede latex på med skumgummisvamp, lod det ligge og tørre, men havde inden da lagt en sål indeni, haha.
    Da det var tørt sad sålen indeni helt fast, og den lå ikke en gang helt som den skulle, jeg skulle nok lige have læst din anvisning først inka, men af skade bliver man klog,
    nå "men det var et par jeg havde syet efter et mønster jeg købte i panduro hobby, de sad ikke særlig godt" så de næste sutter bliver lavet efter hundeulds anvisning, om at tage dem våde på", men da må jeg vente til sommer, jeg kan ikke rigtig tåle våde fødder lige nu. Det første strikkede par er ikke færdige endnu, og de skal ikke filtes. De er nok for tykke i garnet og for løse i maskerne til det. Kh. Hanne

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    78
    Du behøver ikke tage dem våde på. Jeg har købt skolæster ved kartehuset i forskellige størrelser. De får så de våde futter på og når de er tørre dypper jeg dem i latex med læsterne i. Det giver et godt resultat. Det er et hårdt arbejde at sætte futterne på læsterne, men jeg har prøvet at vaske dem med læsterne i og det synes jeg ikke så godt om. Træls med dit forsøg. Men på den igen.
    Sidst redigeret af rokken : 17-06-2007 kl. 19:58 Årsag: rokken har slettet citat

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •