Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Overføring af mønster og sting - Hjælp!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304

    Overføring af mønster og sting - Hjælp!

    Hejsa

    Jeg sidder og hygger lidt med at brodere i hånden indimellem og nu vil jeg prøve at gøre det ordentligt :P

    Så jeg har et par spørgsmål:

    For det første har jeg svært ved at få det jeg vil brodere, tegnet op på stoffet, jeg har en pen med tynde kridtpinde i, men jeg syntes det er svært at bruge. Derudover har jeg et problem med hvordan jeg skal gøre rent teknisk, f.eks. hvis jeg har en stregtegning og jeg vil have den overført til en stykke stof? (jeg bruger mest fintvævet hør) det skal lige siges at jeg er lidt en fummelfinger hvad den slags angår, så der skal ikke være alt for avanceret!

    Og så er der nogle sting jeg har lidt svært ved, tænkte om der er nogen der kender til tutorials eller lign. på nettet jeg kan bruge? Det gælder: opstart af tungesting, kontursting, samt nogle af de mere specielle sting, i ved dem jeg absolut ikke kan huske navnene på det ville også være rart med de almindelige, både fladesting og sting ala heksesting og grensting :D

    Håber i kan hjælpe lidt

    Mafalda

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2009
    Geografisk sted
    6870 Ølgod
    Indlæg
    441
    Det med nettet ved jeg ikke noget om.
    Jeg har en bog, der hedder "Broderihåndbogen" af Betty Barnden.
    Jeg tror den kan lånes på biblioteket. Synes at den beskriver de forskellige sting på en god måde.

    BeNi

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    eg har masser af tegninger og tekstbeskrivelser, men det er mest detaljer i teknikkerne jeg har brug for, så det er mere noget i stil med noget video jeg søger....men ja den bog du nævner er god :) den har jeg haft lånt fra biblioteket.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Okay ingen svar, så må jeg gå ud fra at jeg ikke er den eneste der ikke kan finde noget om det på nettet øv....

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    19 Jun 2008
    Geografisk sted
    Dragør
    Indlæg
    56
    Jeg har en bog der hedder 100 broderisting. Her kan man se, hvordan man syr alle de forskellige sting. Jeg kender heller ikke nogle netadresser, men prøv at google på ordet kontursting, så finder du nok noget.
    Jeg ved at man kan købe en overføringspen hos stofbutikkerne.
    Den bruger man til at tegne en tegning på f.eks et stykke pergamentpapir,
    og så lægger man papiret på stoffet og stryger. Så bliver tegningen overført til stoffet. Det er meget nemmere end at tegne på stof.
    Håber det hjalp lidt.
    Venlig hilsen Fine

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Den med overføringspennen lyder ihvertfald som en super ting, jeg må da lige i stof2000 og spørge efter den :D den med 100 broderisting, går ud fra de har den på biblioteket, men er der også billede af hvordan man starter på f.eks. et tungesting? for jeg kan sagtens sy tungesting....når først jeg er startet, det er bare så træls at bruge flere dage på at komme i tanke om hvordan det var man startede....

  7. #7
    lis ai Gæst
    Prøv at google hand seewing embroidery eller www.uk.video.yahoo.com - Måske du kan finde lidt der.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Jubii! der var en god side! http://www.needlenthread.com/2006/10...mbroidery.html udfra dine søgeord Lis, mange tak :D

  9. #9
    BrittaFJ Gæst

    Overføring af mønstre

    Hos bl.a. http://www.mosters-stoffer.dk/ kan du købe en superpen under kategorien "Tilbehør og knapper".

    Water soluble maker (fine)
    Vare Nr: 515
    En pen til at tegne på stoffer og som forsvinder når du børster med vand, sprøjter vand på med vandforstøver, eller vasker stoffet. Bemærk at lader du optegningerne ligge i et par måneder er det svært at få stregen væk - pennen har en tynd streg og er fra Clover
    Pris: 39,00 DKK

    M.v.h BrittaFJ

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •