Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 62

Emner: Topstykket

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    01 Apr 2007
    Geografisk sted
    vestsjælland 4140 Borup
    Indlæg
    186
    Det er ikke indviklet---Man skal bare huske de markører fra starten--Så er det tv strik simpelthen ;-))
    Kig ind på min Hjemmeside
    Medlem af Falkeklubben

  2. #42
    Lullu Gæst
    Jeg er meget enig med Hellet. Markørerne i starten er det allervigtigste - sammen med min evige følgesvend, tællesedlen, så jeg kan huske, hvor jeg er nået til.
    Jeg har strikket et topstykke i Geilsk tynd uld, et i Geilsk silkeuld (pind 4) og har et i Geilsk silkehør på pindene, så den er ikke svær eller indviklet. Så havde jeg aldrig strikket 3 stk.!
    Er også i gang med Miss Beezy, den er også lækker.
    God strikkelyst.
    Kram Louise

  3. #43
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hellet Se meddelelser
    .....
    ...... Men fakta er at det er skønt at strikke med (der stå på hendes side at der er rester af spindeolie i og der er jeg megasart--men det har jeg ikke bemærket)Garnet er fint vundet op ---Så ikke noget krydsnøglehalløj her,man kan få helt ned til 25 g .Jeg har bestilt --Alt for meget--Igen---Men det er et skønt garn til rigtig mange opskrifter --jeg starter med et topstykke til mig selv ---Til Halv pris af Garnprisen normalt,Og selv om jeg er vild med Geilsk uld---Kan det her bestemt være med.Bare farverne---De kommer slet ikke til deres ret på en skærm--Næ Køb et farvekort --Hmmm
    hellet,

    Jeg var lige ved at skrive til Holst Garn for at høre, om der var en ekstra service, man skulle betale for, for at få garnet vundet op!
    Så synes jeg at kunne huske, at du har skrevet, som du har ....

    Så det behøver jeg ikke, at bekymre mig om.
    Det står jo desværre ikke på Holst Garns side - tror da nok, at mange købere ville regne med selv at skulle vinde garnet op!

  4. #44
    Lullu Gæst
    Jeg går fortsat og venter på garnkortet, bestilt i mandags. Det er så fredag i dag.
    Nå ja, normalt er jeg ikke typen, der spreder "dårligt nyt", men min tålmodighed er ved at slippe op... Har andre oplevet noget lignende?
    Det skal så lige siges, at jeg har sendt hende en mail, så måske er der opklarende nyt på vej. Men hvis jeg hver gang skal vente så længe på garn også.....

  5. #45
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lullu Se meddelelser
    Jeg går fortsat og venter på garnkortet, bestilt i mandags. Det er så fredag i dag.
    Nå ja, normalt er jeg ikke typen, der spreder "dårligt nyt", men min tålmodighed er ved at slippe op... Har andre oplevet noget lignende?
    Det skal så lige siges, at jeg har sendt hende en mail, så måske er der opklarende nyt på vej. Men hvis jeg hver gang skal vente så længe på garn også.....
    Lullu,

    Mon ikke forsinkelsen bl.a. skyldes helligdagen i går?

    Selvfølgelig véd jeg ikke, hvor hurtig forretningen er, men det er der måske andre herinde, som har erfaring med?

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Sådan - vi har i dag været en tur i Tønder, her besøgte vi "Hobby, sy og strik", og jeg fik sukket mig til at få strikkekittet med Topstykket af min kære mand (nåååå ja, og da også lige 2 nøgler Kauni + en strikkepind )

    Nu håber jeg så bare lige, at jeg kan finde ud af opskriften - jeg er altså analfabet, hvad angår strikkeopskrifter og jeg er næsten ved at miste modet allerede, inden jeg er begyndt, fordi der først i opskriften står, at man skal læse hele opskrifte igennem inden start, fordi der sker FLERE ting PÅ SAMME TID.
    Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på, eller skal jeg bare skynde mig og slå masker op og kaste mig ud i det??
    Mange hilsener

    Kastanje

  7. #47
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Kastanje Se meddelelser
    Sådan - vi har i dag været en tur i Tønder, her besøgte vi "Hobby, sy og strik", og jeg fik sukket mig til at få strikkekittet med Topstykket af min kære mand (nåååå ja, og da også lige 2 nøgler Kauni + en strikkepind )

    Nu håber jeg så bare lige, at jeg kan finde ud af opskriften - jeg er altså analfabet, hvad angår strikkeopskrifter og jeg er næsten ved at miste modet allerede, inden jeg er begyndt, fordi der først i opskriften står, at man skal læse hele opskrifte igennem inden start, fordi der sker FLERE ting PÅ SAMME TID.
    Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på, eller skal jeg bare skynde mig og slå masker op og kaste mig ud i det??
    Kastanje,

    Selvom man gerne vil hurtigt igang (når man skal til et nyt projekt skulle det jo helst være begyndt i forgårs), kan jeg alligevel godt anbefale, at man tager en meget dyb indånding og læser opskriften igennem først.

    Når man i sin tid gik til eksamen, fik vi alle nøje besked på:
    1. først at skimme eksamensspørgsmålene hurtigt igennem = indtryk af, hvad det hele drejer sig om.
    2. dernæst at læse alle spørgsmålene meget grundigt igennem = finde og markere, hvilke spørgsmål vi ville/kunne! besvare.

    Jeg har netop siddet og savlet over og set hele Victorian Lace Today bogen igennem med alle de smukkeste billeder og opskrifter på forskellige lace-sjaler.
    Dette betyder selvfølgelig, at der er intet, jeg hellere ville, end kaste alt til side og begynde, men ....
    Der er gang i mindst 2 ting, som SKAL være færdige først. + jeg har allerede gang i ét sjal, som langt fra er færdigt (ups) og der er også nogle kort, jeg SKAL have lavet færdige ...

    Det behøver alt sammen ikke at være tilfældet for dig, men de første 2 punkter, vil det være godt for dig at gøre med opskriften.
    HUSK MASKEMARKØRERNE til dét projekt ....
    Held og lykke med det!

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    Når man i sin tid gik til eksamen, fik vi alle nøje besked på:
    1. først at skimme eksamensspørgsmålene hurtigt igennem = indtryk af, hvad det hele drejer sig om.
    2. dernæst at læse alle spørgsmålene meget grundigt igennem = finde og markere, hvilke spørgsmål vi ville/kunne! besvare.

    Det behøver alt sammen ikke at være tilfældet for dig, men de første 2 punkter, vil det være godt for dig at gøre med opskriften.
    HUSK MASKEMARKØRERNE til dét projekt ....
    Held og lykke med det!
    Du har fuldstændig ret - og opskriften er læst igennem flere gange, men som sagt er jeg ret strikkeopskrifts-dum, og selv om tingene giver mening hver for sig, er det ikke altid, jeg kan se det samlede "resultat". Så jeg kunne mærke panikken melde sig, da jeg så det med FLERE TING PÅ ÈN GANG - tænk om jeg ikke forstår, hvornår det er, jeg skal strikke "de flere ting på én gang"(giver det mening?)
    Nå, nu læser jeg den opskrift én gang mere, tænker over den mens jeg finder maskemarkører, og så ser vi om det bliver i aften eller i morgen, maskerne bliver slået op.
    Mange hilsener

    Kastanje

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319

    farvekort

    Citat Oprindeligt indsendt af Lullu Se meddelelser
    Jeg går fortsat og venter på garnkortet, bestilt i mandags. Det er så fredag i dag.
    Nå ja, normalt er jeg ikke typen, der spreder "dårligt nyt", men min tålmodighed er ved at slippe op... Har andre oplevet noget lignende?
    Det skal så lige siges, at jeg har sendt hende en mail, så måske er der opklarende nyt på vej. Men hvis jeg hver gang skal vente så længe på garn også.....
    Jeg har også bestilt farvekort og fik det efter ca. 5 dage. Jeg tror det er fordi hun ikke endnu har dankortbetaling, så skal hun se pengen e på sin konto først, og hvis det er en anden bank end hvor betalingen er overført fra kan det godt tage et par dage....og det var fine - prøverne, da de kom.

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    14 Jan 2007
    Geografisk sted
    Vejle
    Indlæg
    43
    Citat Oprindeligt indsendt af Lullu Se meddelelser
    Jeg går fortsat og venter på garnkortet, bestilt i mandags. Det er så fredag i dag.
    Nå ja, normalt er jeg ikke typen, der spreder "dårligt nyt", men min tålmodighed er ved at slippe op... Har andre oplevet noget lignende?
    Det skal så lige siges, at jeg har sendt hende en mail, så måske er der opklarende nyt på vej. Men hvis jeg hver gang skal vente så længe på garn også.....
    Jeg har bestilt garn hos hende, men måtte vente 14 dage på det - det er lige lovlig længe synes jeg.
    Strikkemor
    Medlem af Falkeklubben

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •