Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: ? ang strikning af bluser

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2009
    Geografisk sted
    Esbønderup, nordsjælland
    Indlæg
    124

    ? ang strikning af bluser

    Jeg kunne VILDT godt tænke mig at strikke nogle bluser til mine piger engang.. men der er altså NOGET jeg ikke fatter.. og som jeg ikke kan læse mig til i mine bøger..

    Her er et eksempel:

    blablabla cm lukkes af til ærmegab i begge sider på hver 2. p, for 3,2,1,1,1 m
    Det er med rødt er det jeg ikke fatter.. hva HULAN er det, det betyder??

    Betyder det at man den første gang lukker 3 m, så 2, så 1, og 1, og 1 til sidst?? Eller betyder det noget andet?
    Glade forårshilsner fra Strikkefeen

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Du har ganske ret. Det er sådan det skal forstås. Først lukker du 3 m af i den ene side. På næste pind lukker du også 3 m af. På næste pind lukker du 2 m af. På næste pind lukker du 2 m af o.s.v. Altså bliver der lukket ens af i begge sider til ærmegab.
    Knus Rita

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2009
    Geografisk sted
    Esbønderup, nordsjælland
    Indlæg
    124
    Citat Oprindeligt indsendt af Rita Se meddelelser
    Du har ganske ret. Det er sådan det skal forstås. Først lukker du 3 m af i den ene side. På næste pind lukker du også 3 m af. På næste pind lukker du 2 m af. På næste pind lukker du 2 m af o.s.v. Altså bliver der lukket ens af i begge sider til ærmegab.
    AAAAH.. så når der står at der skal lukkes af i begge sider er det altså 3 i den ene side og 3 i den anden, og så 2 i den ene side og 2 i den anden osv?? eller skal man f.eks. hvis man nu starter på et retpind, så lukke de første tre, og strikke pinden ud, og så lukke 3 når man går til vrangpinden?
    Og er det de yderste masker?

    Ja sorry jeg er SÅ ny i strikning
    Glade forårshilsner fra Strikkefeen

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Hvis du strikker glatstrikning - altså 1 pind ret 1 pind vrang, så lukker du 3 masker af i begyndelsen af retpinden, strikker pinden færdig, og så lukker du 3 masker af i begyndelsen af vrangpinden, strikker pinden færdig. Så lukker du 2 masker af i begyndelsen af retpinden o.s.v. Og ja, det er de yderste masker ligesom hvis du skulle lukke alle maskerne af.
    Sidst redigeret af Rita : 14-04-2009 kl. 19:45 Årsag: tilføjelse
    Knus Rita

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2009
    Geografisk sted
    Esbønderup, nordsjælland
    Indlæg
    124
    Citat Oprindeligt indsendt af Rita Se meddelelser
    Hvis du strikker glatstrikning - altså 1 pind ret 1 pind vrang, så lukker du 3 masker af i begyndelsen af retpinden, strikker pinden færdig, og så lukker du 3 masker af i begyndelsen af vrangpinden, strikker pinden færdig. Så lukker du 2 masker af i begyndelsen af retpinden o.s.v. Og ja, det er de yderste masker ligesom hvis du skulle lukke alle maskerne af.
    AAAH DÈR faldt ti-øren
    Tusinde tak Du har lige gjort min strikkeverden meget lettere at færdes i!!
    Glade forårshilsner fra Strikkefeen

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Det var da så lidt. Du er altid velkommen til at spørge. Vi er her for at hjælpe hinanden og blive inspireret til nye projekter
    Knus Rita

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •