Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Års TRÆF Holbæk slot 2006

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Års TRÆF Holbæk slot 2006

    Jeg har samlet lidt samme fra Træffet i Holbæk

    Jeg udsendte et nødråb , om det ville værer dejligt med en sang til træffet, og vupti havde Bettevibsen skrevet denne sang til os,
    som blev sunget med glæde ..

    Et lille hurtigt forslag:

    Mel: Spurven sidder stum bag kvist

    Fra nord og syd og øst og vest i dag, vi nu er kommet
    til Rokketræf på Holbæk slot, nu sammen vi er trommet
    medbragt ting vi har, som vi gerne viser
    og et lille måltid mad, vi også gerne spiser

    Mange gode stunder har på Rokken tilbragt sammen
    gode timer - bli'r til år - er bare fryd og gammen
    strikke, hækle, sy - af ideer masse
    vi på Rokken bare har - og Rokken - den har klasse

    Dårligt helbred, modgang kan i livet os da trykke
    men på Rokken siger vi: det rager os et stykke!
    Trodse smerte -jag, hjertehilsner sender
    hilsner til hinanden går, og posten, ja han render...........

    "Upersonlig nettet er" vi ganske ofte hører
    måske rigtigt sikkert er, indtil da Rokken fører
    på min egen "poll" Rokker øverst ligger,
    sådan sidder jeg og tænker, alt imens jeg strikker.....
    ----------------
    Så kommer der lidt billeder fra træffet
    1.jpg1.Snakkeri
    2.jpg2.Gretha der fortalte om gamle dage
    3.jpg3. Bettevibsen sang blev sunget
    Sidst redigeret af hundeuld : 11-06-2010 kl. 20:59
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    OBS

    Den 5-2 2006 mellem 7 og 7.30 ( morgen ) DR Regionalen
    kommer der omtale af vores træf i Holbæk
    ved undertegnet og Peter Steen:mrgreen:
    I kan finde net radio via forsiden,
    der finder i REGIONALEN hvis i altså er tidlig oppe,
    og har fået øjne

    Og Gyda hørte det og skrev

    Jeg var tidligt oppe og sad spændt og lyttede til radioen her til morgen

    Flot interview, Hundeuld - du fik lavet fin reklame for os, synes jeg

    1.Mandfolke snak
    2.Udtrækning af gaver på indgangen
    3.Steffens penne
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 4.jpg (23,4 Kb, 10 visninger)
    • Filtype: jpg 5.jpg (23,2 Kb, 12 visninger)
    • Filtype: jpg 6.jpg (21,0 Kb, 10 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Laurine

    Nogle af pigerne kom dagen før, og var på Holbæk vandre hjem

    det må Laurine fortælle mere om

    Ja, opholdet på vandrehjemmet gjorde os til 5 fjollede tøser på lejrtur
    Sørig, Kataja og jeg blev på det nærmeste overfaldet med kæmpekram af to fremmede quinder, der stormede os i møde. Det skulle vise sig at være supersine og Anja, og så snakkede vi, som vi havde kendt hinanden altid.
    Efter al den polimik jeg havde haft med at booke os ind, troede vi bare, at vi fik nøglen til værelset, og kunne flytte ind.....men nej, der var et dobbeltværelse til os 5. Så kunne jeg starte forfra med at booke og skælde ud og det var rigtig træls. Den stakkels Carsten, der havde vagten, var ikke informeret, og blev lige så sur, som jeg, men fik organiseret noget hjælp til at redde situationen. Vi blev jaget ud af huset et par timer, gik på pizzaria og fik en hyggelig frokost.
    Da vi vendte tilbage var der ikke grænser for en fin service, vi fik. Der var flyttet 3 senge ind på vær........rigtig flot, når man tænker på, at vi ellers ikke kunne få en enkelt opredning ....... der var lagt sengetøj på og rene håndklæder frem, altsammen uden beregning, og oveni fik vi refunderet vores gæstekort og morgenmad, så alt i alt betalte vi kun for selve vær. Endelig kunne vi flytte ind, og så kom der gang i råhyggen med strikketøj, hækletøj, kort, servietter snolder osv. Vi sad i fodenden af hver sin seng på bedste lejrmaner og snakkede og grinede meget.............indtil kl 17.15, så skulle vi afsted til Hundeuld og Haven og spise til aften. Vi kørte og kørte, og pludselig holdt vi i færgehavnen til Ebeltoft, og måtte jo ringe til Hundeuld og blive guidet, hvilket ikke var så let med den position vi havde. Kontakt med hende igen og det var lige ved at hun havde sendt Haven ud for at finde os i mørket
    Da vi nåede frem, blev vi modtaget med rokkekram af den rigtige slags og blev bænket i deres hyggelige havestue og blev forkælet med lækker lasagne lunt brød og rødvin.....og snakken gik lystigt........så var der kaffe og hjemmelavet æblekage og snolder, og vi kom ikke hjemad igen før sent. Det gik så bedre med at finde hjem end ud
    Et helt badmintonhold i teenagealderen havde i mellemtiden belejret vandrehjemmet og holdt os vågne til kl. 3 om natten.
    Næste morgen efter vi havde været i bad, var der tid til hygge, og siddende i hver sin fodende fik vi serveret jordbær, mens vi fattede håndarbejderne igen og snakkede på livet løs, indtil vi skulle indtage en lækker morgenbuffet........og så finde slottet.
    Det var nogle dejlige dage og en speciel uforglemmelig oplevelse at dele værelse på den måde. Vi kom hinanden meget ved og lærte hinanden meget godt at kende........tak for det I 4 dejlige tøser fra vær. 106
    Et STORT rokkekram fra mig

    1.Jordbær fra Isreal i febuar
    2.Supersine på vandrehjem
    aftenhygge
    3.Frokost
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 7.jpg (22,3 Kb, 17 visninger)
    • Filtype: jpg 8.jpg (23,9 Kb, 23 visninger)
    • Filtype: jpg 9.jpg (11,3 Kb, 18 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Programmet så sådan ud:

    Kom og vær med til rokken.dk-træf På Holbæk slot
    (kun for medlemmer af rokken.dk)

    Søndag den 5. februar 2006 kl. 13.00



    Programmet:

    Kl. 13.00: Her vi mødes på Holbæk slot.

    Kl. ca. 14.30: Underholdning af Christina og Nette på fløjte og obo.

    Kl. ca. 15.30: Gretha Svalekær fra Vordingborg, fortæller om kvindernes håndarbejde under 2. verdenskrig. Under hendes fortælling vil der være kaffe.

    Info:

    Træffet koster 40 kr., og de skal indbetales på konto inden den 10. januar 2006. Indbetalingen er bindende dvs. ingen penge retur hvis man bliver forhindret.
    Indbetaling fungerer som billet, så husk at print den ud og skriv dit ”rokkenavn” på den, inden du tager den med til træffet.


    Konkurrence:

    Der vil være udtrækning af en gave på ens indbetaling.
    10.jpg1.hygge hos hundeuld
    11.jpg2.Likør til kaffen også helt fra Israel
    kataja havde den med
    12.jpg3.Velkommen
    Sidst redigeret af hundeuld : 11-06-2010 kl. 22:10
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Musikker havde vi også Nette og Christina underholdte på fløjte og obo


    Det er rokke.dk pigerne Nette og Christina som vil spille for os.
    VI ER BARE HELDIGE


    Til de interesserede:
    Nette og jeg spillede i dag:
    *J.S. Bach (1685-1750): Tostemmig invention Nr. 4 i d-mol (oprindeligt skrevet for klaver; her blev "højre hånd" spillet på fløjte og "venstre hånd" på obo)
    *W.A. Mozart (1756-1791): "Das klinget so herrlich" fra "Tryllefløjten"
    *W.A. Mozart: "La ci darem la mano" (Ræk mig din hånd, du kære) fra "Don Giovanni"
    *W.A. Mozart: "Der Vogelfänger bin ich ja" fra "Tryllefløjten"
    1.Håndklæderne som de fik som en lille hilsen
    2.Håndlavet mundstykke til obo som Nette
    3.Der spilles

    1.jpg 2.jpg 3.jpg hør musikken her
    Sidst redigeret af hundeuld : 11-06-2010 kl. 20:52
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Jeg havde en vidunderlig dag efter en en rigtig god aften igår.
    Haven og jeg dappede mod Holbæk kl 9,30 for vi vidste at pigerne blev "smidt" ud fra Vandre hjemmet kl 10, og så kunne vi rigtig når at snakke mere
    Så kom de alle lidt efter lidt, og kl 12 kunne vi byde på buffet
    Gullasch suppe - torsk med rejer + dressing - tyndsteg, fyldt kalkun og fløde kartofler og salat - røget dyrryg og noget skønt hjemme bagt brød, som i kan få opskriften på her, den er nemlig lige kommet med mail fra Rolf:

    Rosmarinbrød:

    6 dl. lunkent vand
    50 gr. gær.
    1 kg. mel.
    salt,
    1 tsk. tørret rosmarin blød op i 1 dl. olie
    ca. 2 dl.god oliven olie.


    Opløs gær i vand, tilsæt mel,salt, olie og rosmarin ælt MEGET GODT, tilsæt etv mere mel, dejen skal være blød og glat.
    Hæv næsten til dobbelt størrelse.
    Slå dejen ned og tryk den ud på en godt smurt braddepande, prik med en gaffel over hele fladen, hæld godt med olivenolie på fordel det jævnt, der skal være små søer på dejen af olien, drys med groft salt og rosmarin.
    Bages ca 20 min ved 190 grader .

    Tak for besøget idag , og de flotte gaver.
    Rolf

    Først var der afsløring af familien Rokkesens nye hjem, det gik for sig med et tæppe Steffen havde lagt over montren, og så skulle vi hive det af i fælles skab, og i guder han havde puttet 2 store meget store edderkopper i det, så jeg fløj tilbage, skam dig Steffen.
    Edderkopperne bor nu nede i fangekælderen hos den stakkels fange dernede

    Videre begyndte vi at handle med hinanden og Anja og Gydda + Sørig viste hvordan de lavede deres kort.
    Nette havde sin rok med og vi fik lov til at prøve den nye snor til rokken hun har købt, og så hendes nye garn.
    Steffen havde mange dejlige ting med, som han har lavet, og vi var nogen der fik købt nogen spoler og knapper.
    Sølvsmykker havde sewdesign med + noget broderet stykker
    Jeg havde en del ting med som min forhandler i Århus havde brugt til demo. + garn
    Så gik musikken i gang Nette og Christina spille ialt 4 musikstykker 1 Bach og 3 Mozart til stor glæde for os alle, de fik overrakt håndklæderne derefter og var glade for dem.
    Vi fik lov til at se Nettes berømte mundstykker, og hun fortalte om hvordan de blev lavet.
    Mere snak.
    Gretha Svalekær fik os alle til at tie stille igen, og det var stort hun kunne det. Hun fortalte om sin mors arbejde som syerske under 2 verdens krig, hvordan de kunne få ingen ting til at ligne noget alligevel , høj som lav kom for at få syet sit tøj om hos hendes mor , hun havde flere duge med, der var lavet i den tid, ligeledes et billede at et barn i kaninskinds kyse . hun fik også overrak håndklæder efter foredraget.
    Gretha skrev et kort med vinder nr, til rokke lotteriet , som blev lagt i en lukket kuvert. i alles nærværelse, kuverten bliver lukket op, når alle lodderne er solgt
    Så kom der fremvisning af fange kælderen fra år 1231 i hold, der sidder en indtørret fanger dernede uha
    Kaffe og kagen og Katajas likør frem, uhm hvor den smagte godt.
    Vi hev Rolf, der havde kræsset op omkring os ind, og gav ham et gavekort på drejningen af 2 moskusoksehorn kuglepenne og månefeens vin heks, han blev glad for det.
    Efter kaffen begyndte de første at sive , da var kl ca. 17 og kl 18,15 da var alle ude af huset, efter en god dag.

    I skulle prøve det, man bliver høj af det
    1.Her laves kort
    2.Fangen i kælderen på Holbæk slot
    hvor edderkoppen nu bo
    3.Dejlig mad fik vi serveret
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 11.jpg (27,2 Kb, 8 visninger)
    • Filtype: jpg 22.jpg (8,5 Kb, 6 visninger)
    • Filtype: jpg 33.jpg (28,2 Kb, 10 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    De skrev efter træffet:

    Gydda:
    Ja, jeg havde også en rigtig dejlig dag - hvor var det dog skønt at møde alle de dejlige "rokkere" Det var rigtig dejligt at få hilst på så mange af jer.
    Og jeg giver Hundeuld ret i, at buffet'en var helt utroligt lækker (og kagen også *slurp*), så der manglede bestemt ikke noget.
    Jeg tror også, at vi var mange der fik inspireret hinanden med en masse kreative ting.
    Så Hundeuld: Tusind tak for at du gad stable dette dejlige arrangement på benene .
    se Gyddas billeder og vidio klip her .http://www.hobby-boden.dk/rokken/

    Vtj :
    Ja, det er altid rigtig sjovt at møde rokkerne ansigt til ansigt.
    Tak hundeuld for at du gider bruge tid og kræfter på at stille det hele på benene.

    Kataja:
    ja det var en meget vellykket weekend med 5 piger på et dobbelt værelse så når man ligesom at lære hinanden at kende og jeg håber at anja er noget sikkert hjem
    tak hundeuld og HAVEN for begge dage dem kan vi være høje på længe

    Akate:
    Ja jeg syntes osse det var en pragtfuld eftermiddag, var ellers noget nervøs i starten når man nu ikke kan høre, men det gik meget hurtigt over, så tak til Bente/hundeuld og Haven for en rigtigt god dag, dem må vi have nogen flere af.

    Nette:
    Jeg takker også for et utroligt flot arrangement.
    Det var SÅ dejligt at møde jer alle - lige præcis lige så søde og positive, som jeg har forestillet mig
    Dejlig mad, kage og likør
    Jamen, jeg glæder mig allerede til næste år. Så håber jeg at jeg når rundt, og får snakket med alle............
    Og i morgen skal badeværelset gøres rent, og de nye håndklæder hænges op. De er bare SÅ flotte, og jeg er virkelig stolt af dem!!

    jhj:
    Jeg vil også tilslutte mig koret og sige tusind mange tak for en dejlig dag.
    Det var rigtig sjovt at møde jer, - herligt at møde så mange kreative og positive mennesker !
    Det eneste ærgerlige ved arrangementet var, at tiden gik alt for hurtig

    Bitbyte:
    Jeg vil hyle med i koret og sige:
    tak for en dejlig dag sammen med de gæve rokkere
    tak til alle sponsorene og til h&h - hundulden og haven -
    og så lige et spg... Skal der virkelig gå et helt år imellem hvert træf

    Anja:
    Hej alle mand.
    Tak for et par skønne dage. Os 5 som jo allerede mødtes om lørdagen og skulle sove sammen, til med langt ude i mørket ved hundeuld og haven, og det har bestemt ikke noget at gøre med at vi kørte forkert
    Utrolgt at man kan snakkeog hygge så meget når man ikke kender hinanden, men det kom vi jo til. Jeg kom godt hjem men må sige jeg var godt træt i hoved af alt den snak og ondt i maven(især Sørig) af alt den grinen.
    Det må vi bestemt gøre næste år igen
    Kataja det var super flot at du tog den lange tur herop og jeg håber virkelig vi kan gøre gengæld en anden gang.
    Tusind vis af rokkekram herfra.

    Supersine669:
    Jeg har haft en vidunderlig week-end....
    Først sammen med Laurine, Sørig, Kataja og Anja... og om aftenen sammen med Hundeuld og Haven...... I ER BARE SKØNNE!!!!!
    Og dagen efter med alle de dejlige Rokkere..... Skøn musik, foredrag, mad, drikke, kaffe og kage........UHMMM
    Dejligt at have muligheden for at SE jer, og snakke med jer... og NU er jeg træt *GGGGGGGGGGG*

    Winnie og Steffen:
    Hejsa i kære rokker :
    har lige fået 5 minutter .
    Vi her i Vordingborg takker for en dejlig dag på slottet,i var nogle rare og søde mennesker at være sammen med ,
    der skal også være et stort tak til Hundeuld / Bente for det store arbejde hun har gjort for os ,
    ellers havde dette træf sikkert ikke været der , Tak Hundeuld .
    Jeg har desværre ikke billeder af edderkopperne , men jeg har hørt at de har fået en ny legekammerat i slottets kælder .

    Sørig:
    Sove på vandrehjem i et dobbeltværelse med TRE ekstra opredninger, DET gir sammenhold og råkyggge med dynerne om fødderne og syslen med håndarbejde, jordbær om morgenen med søvnen i øjnene. Larmen på gangen til kl. tre om natten var ti.lgengæld ikke særlig sjov, og så stod Kataja og Laurine sgu allerede op kl. syv, jeg var altså LIGE faldet i søvn, lækker morgenmad og så afsted til slottet, som de andre ikke kunne finde, der er jo ingen spir på jeg havde set skiltet hvor der stod Holbæk Slot, men de troede ikke på mig . Af uvist hvilken grund., så blev det sådan til sidst, at Laurine, Anja og jeg bare skulle se på hinanden så knækkede vi sammen af grin .

    Tak alle fire for en oplevelsesrig weekend.

    1.Hundeulds ting
    2.Anja fortæller
    3. Steffensbord
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af OPR1 : 27-12-2006 kl. 20:54
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Sidder her og rydder op og nyder billederne fra det første træf på Holbæk slot vi havde, og nu er musikken som de 2 rokker piger spillede også kommet på indlæg 5.og rokker sangen i indlæg 1
    Sidst redigeret af hundeuld : 11-06-2010 kl. 21:00
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    tel aviv israel 60190
    Indlæg
    129
    ja det var den gang
    vi havde det nu rigtig hyggeligt
    mennesket har mulighed for glæder uden tal
    den ædleste af alle
    er at kunne når man skal

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Der var rigtig gang i den på det første landstræf på rokken i 2006 nogen der minde :)
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •