Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Er en træ hæklenål et farligt våben ?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    18 Aug 2007
    Geografisk sted
    Kbh
    Indlæg
    193

    Er en træ hæklenål et farligt våben ?

    Er der nogen, der ved om en træ hæklenål kan slippe igennem sikkerhedskontrollen i lufthavnen ?
    jeg kan godt forstå, hvis den ikke må komme med.
    Men jeg syntes ikke en træ hæklenål er farligere end en kuglepen.
    Strikkepinde og hæklenåle er ikke nævnt på lufthavnens hjemmeside.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Hvad med en af plastik?
    Jeg ved det ikke. Jeg ville nok også tage nogle træpinde med.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg tor det er lige så "farligt" et våben som strikkepinde, altså uden at vide noget om det..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    18 Aug 2007
    Geografisk sted
    Kbh
    Indlæg
    193
    Jeg må hellere købe nogen nye, når jeg når frem, istedet for at blive stoppet i sikkerhedskontrollen i lufthavnen.
    Jeg kan så sende hjem til Dk igen med posten eller lade dem blive på hotellet.
    Så dyre er hæklepinde jo heller ikke

  5. #5
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Charlottehansen Se meddelelser
    Jeg må hellere købe nogen nye, når jeg når frem, istedet for at blive stoppet i sikkerhedskontrollen i lufthavnen.
    Jeg kan så sende hjem til Dk igen med posten eller lade dem blive på hotellet.
    Så dyre er hæklepinde jo heller ikke
    Du kunne jo også bare lægge dem i din kuffert. Her må du tage lige så mange hæklenåle og strikkepinde med du har lyst til. Det er kun i håndbagagen der er restriktioner.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Ja, det er bedre at sejle! Da jeg var i London i april 1995, sejlede vi med Esbjerg - Harwich (jeg var med VUC - Aalborg i London). Og om bord på skibet var der ingen der sagde noget til, at jeg sad og strikkede under det meste af overfarten (både på udturen og hjemturen).

    Så må man vel tage en bog med ombord i et fly. Noget skal man da lave mens man rejser. Ellers bliver det nok for kedeligt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Du kan altid forsøge om du kan få den med men tag en hæklenål med du kan undvære hvis nu du ikke må få den med ombord. Har hørt et sted at hvis man tager en frankeret kuvert med ens adresse på kan man få sendt strikkepinde eller i dit tilfælde hæklenål hjem så er du sikker på at få den tilbage igen
    Kig gerne forbi min blog

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2009
    Geografisk sted
    Esbønderup, nordsjælland
    Indlæg
    124
    Jep en hæklenål.. selv af træ er en farlig ting.. den han nemt tikkes i et øje eller øre, og faktisk også ind i huden hvis det er de mindre!
    JEg har købt en lille rejsehæklenål.. men jeg ved ikke engang om den må komme med i håndbagagen. Men du kan altid tage dem med og så spørge inden du aflevere kuffeterne, så du kan nå at putte dem i hvis de ikke må komme med.. Og sørg for at have en god bog med
    Glade forårshilsner fra Strikkefeen

  9. #9
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Ja, det er bedre at sejle! Da jeg var i London i april 1995, sejlede vi med Esbjerg - Harwich (jeg var med VUC - Aalborg i London). Og om bord på skibet var der ingen der sagde noget til, at jeg sad og strikkede under det meste af overfarten (både på udturen og hjemturen).
    Jeg tror, du har helt ret i, at der er forskel på færge og fly, men efter World Trade og div. terrorangreb andre steder, er der kommet meget stærkere krav til bagagen. Du kan derfor ikke sammenligne 1995 med 2009. :-)

    Nette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •