Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Stenboden farvekodeskema

  1. #1
    tReaX Gæst

    Stenboden farvekodeskema

    Fik kigget lidt nærmere på mine perler i går og undrede mig lidt over at der var to farver grøn, og de kun havde adskilt dem med farvekode på papiret, men jeg havde jo lidt svært ved at gætte hvilken der var den lyse og hvilken den mørke.
    Fandt ud af det ved at kigge på stendbodens hjemmeside, men tænkte om der ikke findes et skema med farverne og koderne - eller er det kun noget man savner når man sidder med begyndersæt?!

  2. #2
    Tut Gæst
    Hej

    Du kan købe et farvekort over alle Stenbodens perler.

    Hej fra Tut

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Det er bestemt ikke noget man kun savner når man sidder ved begyndersæt ;-) Det er også smart hvis man f.eks. har en masse farver og gerne vil se hvilke der ligger tæt op ad hinanden og derfor kan erstatte nogle farver med dem man har på lager. Eller hvis man skal lave noget til en pige, men kun har opskriften til drengesutter - så kan man se hvilke lyserøde farver der passer godt sammen :-)

    Når man bliver mere øvet får man nemmere ved at kende farverne fra hinanden - det der for nogle er en hvid, er ikke bare en hvid for mig ;-)
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  4. #4
    tReaX Gæst
    Har også lige fundet det farvekort de har hos hobbyisten, og det er jo egentlig ret smart lavet.

    Må se om jeg bliver så vild med perlesyningen som det umiddelbart tegner til, for så kunne det godt ske der skulle investeres i et sådan :)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    Citat Oprindeligt indsendt af tReaX Se meddelelser
    Har også lige fundet det farvekort de har hos hobbyisten, og det er jo egentlig ret smart lavet.

    Må se om jeg bliver så vild med perlesyningen som det umiddelbart tegner til, for så kunne det godt ske der skulle investeres i et sådan :)
    Jeg har købt mig et, og som puskram skriver er det en super ting at have, så man kan finde andre perler der passer til, eller hvis man som mig er en klodrian og smider med perlerne og skal sortere dem og ikke kan huske numrene på perlerne
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  6. #6
    tReaX Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af fru_nielsen Se meddelelser
    Jeg har købt mig et, og som puskram skriver er det en super ting at have, så man kan finde andre perler der passer til, eller hvis man som mig er en klodrian og smider med perlerne og skal sortere dem og ikke kan huske numrene på perlerne
    Jeg har også fået købt mig et, og ser frem til at det kommer mig til hjælp. Fandt en dejlig svensk side der havde dem ganske billigt og så kunne jeg få det med det samme og ikke vente på jeg skulle besøge min moder :)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Citat Oprindeligt indsendt af tReaX Se meddelelser
    Jeg har også fået købt mig et, og ser frem til at det kommer mig til hjælp. Fandt en dejlig svensk side der havde dem ganske billigt og så kunne jeg få det med det samme og ikke vente på jeg skulle besøge min moder :)
    Jeg ved godt at jeg tager fat i et gammelt emne, men er der nogen der ved på hvilken svensk hjemmeside man kan købe farvekoderne?

    Jeg har set dem til 80 og 100 kr. herhjemme + porto.
    Mange hilsner, Anette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •