Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 52

Emner: 1/5: Vest færdig/Zep spinder Tencel

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Sådan Reneé, velkommen i klubben
    og Julemor

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Jubii så skal der leges her i påsken
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    14 Jan 2007
    Geografisk sted
    Vejle
    Indlæg
    43
    UUh glæder mig til at se resultaterne af jeres legeri i påsken
    Strikkemor
    Medlem af Falkeklubben

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Så har jeg haft gang i kartemaskinen. Desværre kan man ikke se at ulden er en lang pølser på 2 kilo som langsomt skifter farve. kvaliteten er 25 my med ca. 20% tencel.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det ser knaldgodt ud! Påsken har været for travl til spinderier og nu i disse dage skal der virkelig ske noget i have og drivhus, for jeg er overhalet indenom af det fantastiske forår MEN nu er parasollen kommet op og jeg har en plads til at sidde med min rok i gården nu
    og Julemor

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Nu ved jeg, hvad jeg skal spinde garn til!; En eller anden form for vest!

    Jeg havde faktisk en enorm dårlig start på dagen! En rigtig mandag og så endda på en tirsdag Den ældste fik det forkerte ben ud af sengen og mit højre skulderblad virkede, som om jeg havde ligget forkert... Men efter at have fået pigerne afsted og gemalen gik igang med at afmontere radiatoren, der var læk og proppe af, mente jeg at det sidste nok også ville ordne sig med havearbejde. Nogen gang skal man jo bare igang...

    Stille og roligt fik jeg flyttet tulipaner og perlehyacinther og pottede mine clematisstiklinger. Absolut ingen hårde anstrengelser, men jernstangen i skulderen bredte sig op i nakke og hoved. Jeg overgav mig til sidst til panodil og hovedpude. Det virkede nu heller ikke.

    OK ud med have og hovedpude. Og så ud i foråret med rokken! Satte mig til at spinde, for så bruger jeg nemlig andre muskler Og jeg er fortsat inde sidenhen. For det virker stille og roligt. Men mens jeg sad derude omgivet af al det dejlige, så ønskede jeg, at jeg havde mig en vest. Uden jakke var det for koldt at sidde, selvom jeg havde iført mig gemalens store krave til motorcykelkørsel. Men med jakke var det alligevel som om, jeg manglede bevægelsesfrihed i armene... Så det skal der altså arbejdes på - garn til min vest
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Mens jeg endnu engang storker rundt med kost spand og sort sæk blafrer garnet til ryggen på min vest nok så lystigt i forårsvinden under parasollen. Den røde Tencel mistede endnu lidt farve ved vask af garnet og må nu siges at være meget sart lyserød...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Så blev ryggen færdig.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Du har da godt nok travlt ;)
    Jeg har også prøvet at spinde det rent, men synes det er meget svært at få jævn tykkelse på ( læs, umulig ;)
    så nu har jeg lavet noget jeg har kartet med uld istedet, det virker meget bedre for mig.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tror jeg arbejder bedst under pres Lige nu knokler jeg på med en ren Tencel, så fingrene garanteret er ved at falde af inden sengetid... Imorgen skal jeg nemlig i haven!

    Jeg kan også rigtig godt lide de blandinger af Tencel og Uld, jeg prøvede fra Reneé! De spøger i baghovedet. Men forstykkerne til vesten her bliver af 1 tråd Samojede og 1 tråd Tencel. Jeg kan godt lide noget struktur i garnet, selvom min struktur måske ikke er så ensartet endnu
    og Julemor

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •