Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Hva kan brukes fra hundens pels?

  1. #1
    HKangora Gæst

    Spørgsmål Hva kan brukes fra hundens pels?

    Hei.

    Jeg vet at det er underullen som kan brukes, men tenkte jeg ville spørre om bearded collien sin pels. Jeg testspinnet den og det er ingen problem, men tråden virket litt "hard". Så derfor lurer jeg på om selve pelsen til Bearded Collien sin lange pels kan brukes?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er kun underulden du kan bruge, og hvis der er dækhår i, skal du sidde og pille dem ud...
    Hvis du spundet det, og der er dækhår i, så kan det fint bruges til filtet indesko, det er sådeles godt til det...de er slid stærke
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    HKangora Gæst
    Det er så supert at en får så fort svar

    Men, da hadde jeg desverre rett. Alt dekkhår er plukket ut, og det var ikke så mye underull igjen. En del var alt for kort, men jeg får forhåpentligvis mere inn snart.

    Glemte å spørre, er det slik at all hundeull kan spinnes alene? Eller er det noen som bør spinnes sammen med saueull?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Prøv at se om du kan få fat i noget fra Samojede eller japansk spids..
    Jeg ved ikke om de hedder det oppe hos jer,men ellers gå til min hjemmeside info /hundeuldstyper der kan du se hvordan hundene ser ud...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    HKangora Gæst
    Tusen takk for gode råd, du er en knupp

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2008
    Geografisk sted
    Hobro
    Indlæg
    1

    hundeuld

    Hej
    Kan godt være det er et dumt spørgsmål - men er der nogen der bruger hundeuld til spine og strikke af. Har 5 golden retriever som vi bare smider ulden væk fra.
    Med venlig hilsen
    Jette

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det må I ikke gøre, Farmerhills!! Der er flere på Rokken, der kan spinde uldgarn af det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    annedav Gæst
    Vil det sige at når jeg børster min hund (chow-chow/labrador), så skal jeg ikke smide det ud til fuglene, men gemme det til en af jer spindere. Ved bare ikke rigtig hvad dækhår er. Hvis der er nogen der vil bruge det gemmer jeg det gerne.

    Hilsen annedav

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha nej smid ikke ud, men sorter ulden, så det er de lange hår/underuld der bliver tilbage, så kan det fint spindes. det er bare at lægge det her http://www.rokken3.dk/forum/forumdisplay.php?f=123 så skal der nok komme en på banen hvor du boer.

    Jeg har lige fået noget ind af døren, det skal bruges ved spindetræffet ved Spelsauen http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=15708
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    annedav Gæst
    Okay, så må jeg jo til at gemme det Men syntes da ikke der er lange hår, syntes det er sådan nogle uldtotter jeg strigler af. Men prøver at gemme det, så er der vel nogen der har mere forstand end jeg der kan se om det kan bruges

    Hilsen annedav

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •