Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 20 af 20

Emner: jeg føler mig dum

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Nogle af opskrifterne er der jo altså osse fejl i.
    Er det Egense ved Ålborg du bor?
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  2. #12
    bettina louise Gæst
    tusend mange tak for al den hjælp jeg har fået , der er nogen steder i opskrifer hvor man har rigitg mange perler på ex , 3x 13 perler ,,, men jeg vil da stadig øve mig ,,, og når jeg kan vil jeg sende billed ind ... igen mange tak for al den hjælp

    knus og kram her fra bettina

  3. #13
    bettina louise Gæst

    hejsa

    ja jeg bor i egense ved Ålborg ,,,, et dejligt sted

  4. #14
    bettina louise Gæst
    nu spør jeg sikkert dumt igen , men skal man sy det der står en gang eller skal sy det så man når hele vejen rundt ?

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Man skal sy det hele vejen rundt.

    Så hvis der f.eks. står
    3h/, 3s/.
    så skal man skiftevis tage 3 h (hvide for det meste) perler på nålen, sy i midterperlen på næste bue, så tage 3 s (sorte f.eks.) og så sy i midterperlen på næste bue - dette gøres altså skiftevis indtil man når den perle man begyndte omgangen i, og så syr man ofte 2 frem (alt efter hvad opskriften siger).
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  6. #16
    bettina louise Gæst
    altså nu er jeg her igen ,,, også hvis der står en masse ex. 2x(3g spr 1 over , 3g i 2) 1g+1r+1g spr 1 over, 3g i2, 3g spr 1 over, 3g i 2.

    skal den gøres en eller flere gange

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Det kommer an på om hvor lang din runde er. Hvis tingen er sådan en ting hvor motivet gentages rundt, f.eks. at der er 8 mariehøns som på denne flakon : http://perler.xanita.dk/include/bmine/mariehoenedug.jpg så skal det der står i hver runde gentages 8 gange. På de fleste flakoner er det et motiv der bliver gentaget, så hvis det er en flakon du er ved at lave, så vil jeg gætte på du skal gøre det flere gange, men hvis du fortæller mig hvad mønsteret hedder, så kan jeg sige dig det med større sikkerhed ;-)

    Men altså, du skulle meget gerne kunne se når du når hen til slutningen af en runde, for du kan se starten på den runde du er i gang med, men skal stadig sy i en perle fra den forrige runde og derefter frem i den runde du er ved at afslutte. Dvs. du skal gentage mønsteret hele runden ud - hvis det ikke går op med det antal buer du skal sy (i den du har skrevet som eksempel syr du 8 buer, hvis det ikke kan lade sig gøre at sy 8, 16, 24, 32, osv buer), så har du lavet en fejl et eller andet sted.
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  8. #18
    bettina louise Gæst
    nu har jeg et andet problem også , når jeg laver en flacon så buller den sådan , den vil ikke ligge helt flad ,,, hvad gør jeg forkert?

  9. #19
    Tina Gæst
    Du syr for stramt.
    Lad arbejdet ligge på bordet, når du syr.

  10. #20
    bettina louise Gæst
    uha det er altså svært det her , alle de fejl jeg laver

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •