Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: jeg føler mig dum

  1. #1
    bettina louise Gæst

    Arrig jeg føler mig dum

    nu har jeg prøvet at sy med perler ,,, en flakon ,,,, og det ligner slet ikke det på tegningen :(.... jeg føler mig helt uduelig og dum ....
    hva ska jeg gøre?

    knus bettina

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    22 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sønderjylland, 6093
    Indlæg
    22
    Du skal da ikke give op, tro på dig selv.

    Lige hvad du skal gøre, for at det ligner bedre, kan jeg desværre ikke svare på.

    Men syntes da det er trist, at du får den følelse.

    Måske du skal se omvendt på det, måske ligner det ikke det, som det skulle. Men kig på det med fantasien, måske ligner det noget andet, som stadig er smukt.

  3. #3
    bettina louise Gæst
    kan det være at jeg syer forkert vej rundt eller noget andet forkert ? jeg er lidt fortvivlet

    knus bettina

  4. #4
    Tina Gæst
    For det første er du IKKE dum.
    Al begyndelse er svær.
    Du skal sy venstre om ( mod uret )

    Kunne du tage et billede af det du skal sy og også et af det du har syet, så er det måske nemmere for nogle af os evt. at hjælpe.
    Du skal nok få det lært.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Det burde være lige meget hvilken vej du syr, bare du syr den samme vej hele tiden. Tingen kan jo bare vendes om :-)

    Og ja, det er lidt svært at svare på hvad du gør forkert, når vi ikke kan se det ;-)
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  6. #6
    bettina louise Gæst
    jeg vil prøve at tage billed af det og se om jeg kan få det sat herind ,,,, så kan i måske se om det er mig der er helt galt på den .... det kan være jeg syer forkert ,,, men jeg prøver hele tiden at øve mig på det ,,, så alle de ting der ikke ligner billederne er mine egne mønster ,,, det gør humøret lidt bedre ....og mange tak for alle de svar ... jeg skal nok få sat billeder på lige snart jeg er færdig med den ting

    knus bettina

  7. #7
    bettina louise Gæst
    jeg har tænkt lidt , kan det være at min tråd bliver viklet ind de forkerte steder så perlerne ender forkert

  8. #8
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bettina louise Se meddelelser
    jeg har tænkt lidt , kan det være at min tråd bliver viklet ind de forkerte steder så perlerne ender forkert
    Hvis du er ved at sy en flacon, skal du sy i midterperlen i de buer, hvor der er 3 perler.
    I de buer hvor der er 5 perler, skal du sy i 2. og 4. perle.
    Hvis du gør det skulle det ikke gå helt galt.

    Jeg kan se i en anden tråd, at du søger råd og vejledning....
    Jeg tror det bedste for dig ville være at suse en tur på biblioteket og låne en bog om perlesyning for nybegyndere.

    Rigtig god fornøjelse.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Citat Oprindeligt indsendt af bettina louise Se meddelelser
    jeg har tænkt lidt , kan det være at min tråd bliver viklet ind de forkerte steder så perlerne ender forkert
    Hvis du kan tage et billede af det du har lavet, gerne ret tæt på, og så oplyse hvilken opskrift, så skulle jeg nok kunne se hvad der går galt
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  10. #10
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bettina louise Se meddelelser
    nu har jeg prøvet at sy med perler ,,, en flakon ,,,, og det ligner slet ikke det på tegningen :(.... jeg føler mig helt uduelig og dum ....
    hva ska jeg gøre?

    knus bettina
    Du spørg om "Hvad du skal gøre?"
    Du skal selvfølgelig prøve igen. Vejen frem er øvelse, øvelse og atter øvelse.
    Længere nede spørg du om " er det fordi tråden vikler sig ind?".
    Ja det kan være din tråd er alt for lang, når du er begynder.
    Og desuden er det en god ting, at have perlearbejdet liggende ned på bordet og ikke sidde med det op i luften, før du bliver mere øvet.
    En flacon skal sys jævnt stramt (altså ikke for løst) og når den ligger på bordet kan du prøve at glatte den ud og sørge for at du har lige meget "træk" i tråden i alle perlebuer.
    Og tilsidst prøv at låne Eva Nielsen`s bøger om perlesyning på biblioteket.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •