Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Serviet

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227

    Serviet

    Hej.
    Jeg har fundet en mellemlægs serviet i et gammelt Hendes Verden.
    Jeg kan bare ikke dreje opskriften.
    Er der nogen der vil hjælpe?
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Ja vi er da nogle stykker herinde der kan hitte ud af den slags, så enten skriver du her hvad problemet er eller også sender du en PB :)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Den starter med :
    30lm, hækl 1stm i den 6.lm fra nålen *(1lm, spring 1m over og hækl 1stm i den følgende maske*) I alt 14stm
    Sådan bliver den ved, til man har 11 rækker i alt.

    På alle 4 sider hækles nu mønster med lm, fm og musetakker.

    Begynd i første hjørne og hækl fm langs kanten, til midten er nået, så hækles 8lm, hækl ned i næste kant-m, og der er så en lille bue midt på, heri hækles 1fm, 1 musetak, 1fm, 1 musetak, i alt 5 gange, slut med 1fm.
    Nu hækles fm, til midten af det resterende stykke af firkanten er nået, vend og hækl 6lm og 1fm i anden musetak, 6lm og 1 fm i tredje musetak og 6lm og 1 fm i kanten af firkanten midt mellem midtermotivet og næste hjørne. Vend og hækl 3 musetakker med 1fm i mellem i hver af de 3 buer.
    Nu hækles hen til hjørnet med fm. Vend og der hækles 5 buer på 6lm med 1fm ned i hveranden musetak. Slut med den sidste lm-bue ned i kanten. Vend og hækl tilbage, 3 musetakker med 1fm imellem ned i hver bue. Slut med 1km. De 3 andre sider hækles på samme måde.
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •