Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 19

Emner: Dominostrik i farver og form

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832

    Dominostrik i farver og form

    Dominostrik i farver og form er Vivian Høxbro's nye bog om dominostrik. Den er endnu mere omfattende end den første bog om dominostrik. Den kan købes på forlaget Akacia, www.akacia.dk

    Her kan I se bogen: http://www.viv.dk/Dansk/default.htm

    Jeg har lige købt og modtaget den og den er bare så spændende.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    9230 Svenstrup J
    Indlæg
    92
    Hvor ser den bog spændende ud - glæder mig til den kommer på biblioteket

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Nu har jeg været på hendes side , så nu vil jeg altså se om jeg kan finde ud af det der dominostrik;-))
    Det ser ud til at man kan lave rigtig mange fede ting..... håber jeg kan fatte hvordan det foregår, og at det ikke er russisk for mig, ligesom vendestrik, for der fatter jeg da minus
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Det er ikke så svært, Susana! Har du prøvet at strikke Karin Noe's Super Karla sjal. Det er faktisk også en slags dominostrik. Hvis du har, så ved du, at det kun er få masker, man bruger ad gangen og så strikker firkanterne sammen efterhånden. Det er både nemt, sjovt og spændende, at sidde med. Men man skal se sig godt for, hvor de forskellige firkanter skal strikkes. Men man skal bare følge numrene på firkanterne (også selv om det måske kan se lidt rodet ud, når 2 firkanter med numre, der følger efter hinanden er placeret langt fra hinanden). Der er en mening med, at de er strikket lige der, hvor de er strikket.

    Der er flere søde ting i bogen. Bl.a. en barnehue og små strikkede sko, der sagtens kunne bruges til varmestuestrik.

    Jeg vil lige rette migselv! Jeg kom til at tilføje et "r" for meget i overskriften. Bogen hedder: Dominostrik i farve og form.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    [quote=Strikkelene;167514]Det er ikke så svært, Susana! Har du prøvet at strikke Karin Noe's Super Karla sjal. Det er faktisk også en slags dominostrik. Hvis du har, så ved du, at det kun er få masker, man bruger ad gangen og så strikker firkanterne sammen efterhånden. Det er både nemt, sjovt og spændende, at sidde med.

    Jo da Lene, vi har da bøvlet med super karla sammen her, og ja det var da lidt sjovt, men jeg opgav, fordi jeg ikke kunne lide farven på det garn jeg havde fået købt:-(
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Du behøver ikke at bruge samme farve til dominostrik. Brug de farver, du kan lide. Man behøver ikke nødvendigvis at bruge uldgarn til alle ting. Sofapuder, dækkeservietter, grydelapper kan sagtens strikkes i ganske alm. bomuldsgarn. Det er sådanne mindre ting, man skal starte med, når man skal lære at strikke dominostrik. Man skal ikke starte med et kæmpestort tæppe f. eks.. Strik nogle små ting, så du lærer teknikken at kende.

    Jeg sidder lige og griner ad mig selv, fordi jeg vist er blevet "bidt af en gal dominofirkant"!!!!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Jeg fik den nye strikkebog af min søster i går (forsinket fødselsdagsgave). "Finurlig strik" af Vivian Høxbro.

    Den er virkelig spændende. Det er meget de samme metoder som i "Farveglad strik" og "Strik ret i moduler" af samme forfatter. Jeg har jo også hendes 2 domino bøger og den om skyggestrik.

    I kan se dem alle sammen her: https://www.viv.dk/boeger/

    Måske kan I være heldige at låne dem på et bibliotek, hvis I ikke selv vil købe dem.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg fik den nye strikkebog af min søster i går (forsinket fødselsdagsgave). "Finurlig strik" af Vivian Høxbro.

    Den er virkelig spændende. Det er meget de samme metoder som i "Farveglad strik" og "Strik ret i moduler" af samme forfatter. Jeg har jo også hendes 2 domino bøger og den om skyggestrik.

    I kan se dem alle sammen her: https://www.viv.dk/boeger/

    Måske kan I være heldige at låne dem på et bibliotek, hvis I ikke selv vil købe dem.
    Tak fordi du deler Strikkelene - jeg har længe villet snuse til hvordan man strikker dominostrik, men er endnu ikke kommet igang - så dette var måske det skub der skulle til for at jeg ser at få set hvordan man gør
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Feb 2010
    Geografisk sted
    3550 Slangerup
    Indlæg
    1.474
    155 Domino poncho.jpg

    Lissi Sprenger Christensen har doneret denne opskrift på en poncho strikket i dominostrik til Varmestuestrik.dk.
    Den sælges for 40 kr.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Ja, tak, Bente Kristine! Jeg har set Lissis flotte poncho i dominostrik.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •