Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 62

Emner: knhobbys uldne tråd

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Jeg lod ulden suge alt det farvebad det kunne og det var nærmest det hele.
    Derefter 4 min i mickrovnen, fuld effekt. så lod jeg det stå og køle af, jae hvorlænge, en times tid vil jeg tro, det skal jo ned at være lunken, skyllevand og uld skal jo have samme temperatur.
    Så blev de skyllet op og lagt til tørre.

    Er det dampfixerbare farver du har købt.

    Du skal selvfølgelig huske at hvis det er alm fåreuld fra en ham, skal det vaskes godt for at få lanolinen så meget ud som mulugt, det skyer jo både vand og farve.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja så er det ikke der, skoen trykker - altså med sugetid og afkøling. Det var Tencel og ikke uld og det er de damfixerbare, jeg har købt ja.
    og Julemor

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    div 078.jpg

    div 080.jpg

    div 090.jpg

    Det forstår jeg ikke, jeg har faktisk ikke overskudsfarve når jeg skyller det
    dette er halv merino og halv tencel
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Hvor er det flot!!

    Spørgsmålet er så, om cchobbys farver kan bruges på samme måde...

    For stædighedens skyld har jeg blandet farve op med noget vand og gennemvædet noget superwash, som nu får lov at ligge til imorgen eftermiddag. Med meget små bogstaver står på flasken, at silken, når man har malet den, skal ligge et døgn før fixering. Anden vejledning er der ikke, som jeg kan få øje på :-(
    og Julemor

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Sikke noget flot garn, I har lavet!

    Jeg er spændt på at se, hvad I skal lave af garnet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Mit merino/tencel er foræret væk til min mor, hun har ikke strikket de sidste par år på grund af grå stær. Nu er hun blevet opereret på begge øjne og hvis så ikke man har fortjent noget lækkert garn at strikke af, ja så ved jeg ikke.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Det er da en sød ide, at give din mor noget fint garn, Kirsten!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #28
    Vips_Amager Gæst
    Jeg farvede med lanasyn (syrefarver) sidste weekend. Bambus tog slet ikke mod og tencel tog ikke særlig godt imod to af tre farver - syrefarver er beregnet til animalske fibre. Der anbefales normalt basefarver til bomuld og andre vegetabilske fibre.

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Jeg tror det er lidt smag og behag hvad man vælger.
    Jeg har brugt de franske silkefarver udelukkende fordi de stod " på lager".
    Det vil sige jeg har malet mange silketørklæder som jeg har haft med på de 2 årlige juleudstillinger jeg tager til.
    Det er hvad jeg overkommer at få lavet til og det giver lidt " nye" legepenge.
    Så som sagt, farverne var der og så måtte jeg da se om ikke de kunne bruges. Og mine kan godt. Men der er sikkert forskel på farver og jeg ved mine lå i den dyre ende da jeg købte dem, men de var også så meget flottere. Det er pebeo s franske soie farver.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Citat Oprindeligt indsendt af Vips_Amager Se meddelelser
    Jeg farvede med lanasyn (syrefarver) sidste weekend. Bambus tog slet ikke mod og tencel tog ikke særlig godt imod to af tre farver - syrefarver er beregnet til animalske fibre. Der anbefales normalt basefarver til bomuld og andre vegetabilske fibre.
    Der er også derfor at tit, når man køber kartebånd med silke, er silken i hvide striber. Man skal betaler for en extra kæmning hvis ulden skal være ensfarvet. Det samme for mig med tencel. Jeg karter det godt sammen med farvet uld. Det giver en anelse lysere men alligvel næsten ens farve. Tencel skinner bare igennem. Venligste, Renee

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •