Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 25

Emner: Nyt 26/3 Spændende fiberprøver på min traveller

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Husk lige super wash er på tilbud 1 uge endnu...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jaja Reneé noget er jeg jo nødt til at gøre, for at lokke de gode råd ud af dig Hvad ville du typisk strikke af blandingen 25 my? (jep jeg er en hamster)

    (ja hundeuld jeg er klar over, at jeg arbejder mod uret iøjeblikket - ville jo gerne nå at teste det hele af, inden jeg beslutter mig, Men ok man kan jo selvfølgelig bestille 2 gange
    og Julemor

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Så prøver jeg igen! Jeg ville have tilføjet en grine smiley til den besked, jeg havde skrevet til dig. Men smiley'erne ville ikke komme frem og da jeg ville lukke for dem igen, så blev jeg smidt helt af Rokken.

    Jeg ville bare spørge, hvad det der "my" betyder? Det er nok en vægtbetegnelse eller sådan noget?

    Hvis du er en hamster, så er du jo en gnaver. Har du så også gnaver tænder? (kan ikke tilføje en grinende smiley)!! Ha, ha!!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jada se selv

    I Reneé's tråd om Tencel, forklarede hun, at my betegner, hvor fin ulden er - jo lavere tal, des finere, hvis jeg har forstået det rigtigt. Prøv evt. at kigge i tråden.

    Og netop Tencel kastede jeg mig over i eftermiddag. Der var nemlig også en prøve på ren Tencel med. Da min yngste datter så det og Silken besluttede hun, at det skulle spindes sammen og så skulle jeg lave et tørklæde med frynser til hende Ja høje tanker har hun åbenbart om sin mors evner...

    Måske skulle jeg have ladet det ligge til imorgen, for koncentrationen var ikke helt så god som den burde og tråden knækkede for mig flere gange. Jeg mener absolut ikke, at det er fibrenes skyld, for de virker meget stærke, når de er spundet og det er heller ikke svært. Jeg havde nok bare tankerne andesteds...

    Spundet blev det og en lille strikkeprøve lavet. Det skal jeg have noget af ihvertfald! Har lidt idéer om anvendelse indeni hovedet. Men nu må vi se, hvad det bliver til... Sidder og spekulerer på, om man kan vaske det i maskine, når man har strikket det?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    [quote=Zep;167117]Jaja Reneé noget er jeg jo nødt til at gøre, for at lokke de gode råd ud af dig Hvad ville du typisk strikke af blandingen 25 my?

    Jeg mener jeg har indrømmet jeg ikke strikker . Fik et mentalt blokering da jeg var unge. MIn lokale fodbold klub havde sort og hvid farver. Det tog mig et helt sæson at strkke en supporter halstørklæde. Jeg gik stolt til det første kamp i det næste sæson og til min store skuffelse havde de skiftede farver til sort og orange! Kærlighed til anføreren (Naboen´s knægt) falmede også. Han kunne har advarede mig!

    Men, en tencel blanding- Tencel er varm, stærk og skinnende men tung. Man kam spind en utrolig fin tråd. En spindelvæv sjal til fin brug vil være flot synes jeg.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    jeg tænker også en tråd tencel og en tråd merino, det vil være super flot når det blev tvunden sammen, farverne ville rigtig kunne spille i sådan meleret garn.
    Må da vist over ret kraftigt om ikke der skal flyve en ordre afsted til renee for hun frister da over evne :)
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ørerne er slået ud og de gode råd skrevet bag
    Dén historie må være smuttet min næse forbi tidligere Reneé - min fantasi er desværre så levende, at jeg kommer til at le istedet for græde Tak!

    Den dumme knægt altså, der ikke lige tænkte over dit store arbejde - meeen han er nok ikke den eneste... Og selvfølgelig skal du ikke strikke, for så får vi andre ingen uld jo.
    og Julemor

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    , at jeg kommer til at le istedet for græde Tak!

    Man skal altid le, så bruger man flere kalorier

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hvor er det spændende med alt det fine garn, Zep. Jeg følger med på sidelinien, da jeg har travlt med andet for tiden.
    Men jeg er svært fristet.............Fy!!!
    Strikke Marie

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Skynder mig lige at skamme mig på forhånd denne gang Strikke Marie
    Idag kom posten med hamsterforsyninger i form af bestilt superwash på tilbud, som jeg endnu har til gode overhovedet at prøve og også Tencel, som gemalen er dybt fascineret af, selvom han overhovedet ikke kunne drømme om at interessere sig for garn

    Men jeg har leget med lidt flere vareprøver:

    En tråd af hvid silke. Kors hvor er det lækkert at spinde. Frygter en afhænghed. En tråd af grøn 21 my uld og til sidst en tråd af orange 25 my uld. Og så kommer vi frem til, at jeg kastede mig ud i at tvinde 3 tråde sammen for første gang...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Zep : 25-03-2009 kl. 14:31
    og Julemor

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •