Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 25

Emner: Nyt 26/3 Spændende fiberprøver på min traveller

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Nyt 26/3 Spændende fiberprøver på min traveller

    Idag afleverede posten en kuvert på måtten med spændende prøver på forskelligt fiber. Tid havde jeg ikke for meget af, men kunne ikke nære mig!! Iblandt var noget karteflor med tencel i, som har tiltrukket min opmærksomhed kraftigt her på det seneste og det kom så på min traveller...

    Det er det mørkeblå, hvor ulden er 21 my, som jeg kastede mig over. Det sorte er på 25 my.

    Min yngste ofrede ganske megen opmærksomhed på de her prøver! Og da jeg var færdig med at spinde og tvinde, satte hun sig til at øve med trampen og at få hjulet til at køre den rigtige vej hele tiden...

    Men for at komme tilbage til kartefloret, så var det rigtig lækkert at spinde og det virker stærkt og med en smuk glans over sig. Jeg satte det sammen med Blue Face Leicester, så jeg kan holde ud at lave et strikkeforsøg med det også. Mine øjne er nemlig ikke ret glade for meget mørkt eller sort, når der skal tælles...

    Garnet er kommet med i Månedens håndarbejde, men her kan I se karteflor og tråden på spolen samt Viktoria.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Zep : 26-03-2009 kl. 08:33
    og Julemor

  2. #2
    Rysse Gæst
    Hvor ser det altså bare super lækkert ud.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja jeg kan nok heller ikke nøjes med en prøve...
    og Julemor

  4. #4
    Rysse Gæst
    Det er heller ikke noget for os "rokkere" men kun for de små han-hunde for de store de ved de kan ..... altså det der med at prøve.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hende der Renee skal spærres inde med alle hendes prøver, ja hun skal
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Hende der Renee skal spærres inde med alle hendes prøver, ja hun skal
    Hold nu op, jeg er spærret inde med1600kg. af det.

  7. #7
    Vips_Amager Gæst
    Mums - især den blå er en lækker farve.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Som "lovet" også strikkeprøve...

    Igår, da jeg cyklede hjem fra byen sidst på formiddagen, var det ærlig talt lidt lunt med fingervanterne i det stille solskin (og svært at fange lakridser i lommen hehe). Så jeg kastede mig over at designe et par cykelvanter af mit hjemmespundne garn - inspireret af pulsvarmerne. Håndryg og -led bliver nemlig lidt for kolde uden fingervanter...

    Det blev til sådan en lille sag her på pind 3½, hvor den nye blanding blev brugt til effekter. Det var alletiders at strikke af og det virker som om, der er godt hold og styrke i kanterne.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Så kom turen til det sorte karteflor på 25 my. Rigtig fint at spinde, stærkt i både tyk og tynd tråd og glansfuldt Gad vidst, om det er godt til sokker? Det blev også tvundet med Blue Face Leicester.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Den har jo 25% tencel som giver styrken men så svækker du ved at brug din lækkert blue face.(men du har hamstret det i så lang tid så det skal bruges).
    Jeg vil anbefale Superwash til strømper så kan de kom i maskine.
    Venlig Hilsen Renee

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •