Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Fisken i flasken og andre dyr

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892

    Fisken i flasken og andre dyr

    Her er lidt forårs pjat for os, der er lidt barnlige.............
    Alle er nålefiltede. Jeg så flasken hos nogle venner, og tænkte straks på barndommens Anders And blade, hvor guldfiskene altid svømmer rundt i et akvarie, der er for småt.
    Mariehønen på bladet er en broche, bygget op af to emner, der er nålet sammen.
    Mariehønebilledet, er nålefiltet på et ganske almindeligt stykke købefilt. Det er lidt hårdt, men hvis man er et sted, der skal spare på materialerne, så er dette en ide, der holder.
    Man kan filte ud fra fri fantasi, eller efter skabelon, efter en tegnet kontur eller klippe en form ud, og putte ulden ned i formen, så den holdes mens man nåler den fast.
    Skal man filte en bestemt firgur kan man jo tage en side fra en malebog, og overføre billedet herfra, og så filte derudaf. En rigtig god ide til børn, der jo elsker at lave de figurer de kender fra f.eks. tv.
    Strikke Marie

    Needlefelt 001 fisk.jpg

    Needlefelt 005 crocus hvid.jpg

    Needlefelt 006 crocus blå.jpg

    Needlefelt 010 lady bug.jpg

    Needlefelt 012 ladybug 2.jpg
    Sidst redigeret af Strikke Marie : 18-03-2009 kl. 21:15 Årsag: Sjusk

  2. #2
    Rysse Gæst
    Du er da bare fuld af gode ideer. Super flotte ting.

  3. #3
    ElisabethW Gæst
    Rigtig søde og sjove ting. Og så er dine fotografier også altid så fine og inspirerende.

    ElisabethW

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Hvor er de søde.....men hvordan fik du stoppet den fisk ned i flasken???????????????
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tak alle sammen.
    Hemmeligheden bag fisken i flasken er:
    Jeg syede en filtfisk (skal se om jeg kan finde mønstrene, for de er gratis og der er mange - bl.a. også en sød søhest). Bare sådan to lag filt med nogle maskinsømme. Så nålefiltede jeg på disse uldstykker til jeg havde en fisk. Gav den et hurtigt pålimet øje, satte snor i, og bukkede fisken sammen på langs - nærmest rullede den sammen. Herefter lirkede jeg den genem det lille hul, og sørgede for at holde fast i snoren. Denne er sat på en tegnestift, som er proppet op i korken på indersiden af proppen.
    Flaskerne var noget rosevin, tror jeg, der vist var købt i Tyskland i en af grænsebutikkerne. Man kan jo principielt bruge syltetøjsglas.
    Herefter lavede jeg tang, og fik det bakset ned i noget selvhærdende ler. Det var næsten det værste.
    I starten måtte proppen være lindet, da leret ellers gjorde, at det duggede på indersiden af flasken.
    Strikke Marie

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Aug 2008
    Geografisk sted
    nordjylland
    Indlæg
    27
    Det er så spændende det du viser, der er så mange muligheder.
    Venlig hilsen Karie

  7. #7
    lis ai Gæst
    Du er da godt nok kreativ StrikkeMarie. Jeg er fuld af beundring.Og den fisk er bare så fiiiiiin!!

  8. #8
    mor4 Gæst
    ikken en inspiration du kommer med - skønt.
    Jeg synes det er nogle søde og flotte ting du der har lavet

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor er den god , nu har jeg lagt fisken i down load under flitning
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tak, tak. Det er nogle gange belastende, at man ikke kan gå forbi noget uden, at ideerne, der VIL LAVES vælter frem.

    Har fundet linket:
    http://dollmaker.nunodoll.com/girldoll/
    http://mermaid.nunodoll.com/mini/mascot.html
    http://mermaid.nunodoll.com/mascot/merpat.gif

    I skal klikke på linket med Nunodoll først, så kommer der en let afklædt dukke frem. Herefter skal I ned og finde mini mermaid. Herefter er der ovre i højre side nogle forskellige mønstre at vælge mellem, og der er det fish, der skal trykkes på. Når man så når der til er der i venstre side, tror jeg et sted der stå: pattern. Her trykker man for at få mønsteret frem.
    Det virker lidt bikset, men det er kun fordi, der er så mange mange mønstre på skønne ting i dette link.
    Jeg har brugt det mønster til den lille fisk i højre hjørne øverst. Kan ikke huske om jeg forstørrede eller formindskede mønsteret, men prøv jer frem.
    2 stykker filt syet sammen fra retsiden i een arbejdsgang - uden fyld. Så er den klar til at blive filtet på.

    Søhest:
    http://mermaid.nunodoll.com/mini/sea.html

    Denne lille søhest har jeg øgså lavet med lidt metaltråd i halen, og med en limpistol klistret små plastic juveler på. De var søde sammen med søstjernen. Begge disse fik lidt fyld i. Dem der er i stand til at pynte med rigtige perler og pailetter, kan jo gøre det, men det kunne de folk, jeg lavede det med ikke magte. De blev fine alligevel.

    Hundeuld. Kan du lægge disse link i download ved siden af fisken, så er det lige til at gå til.
    Tak.
    Hilsen Strikke Marie
    Sidst redigeret af Strikke Marie : 19-03-2009 kl. 14:26 Årsag: Ny forklaring

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •