Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 27 af 27

Emner: Hvem spinder på Sjælland

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Jeg spinder også, og vil gerne have en besked hvis der sker noget på Sjælland. Rokken har jeg, og også lidt erfaring, men jeg har ingen bil, så det kommer nok meget an på hvor det bliver holdt, om jeg har mulighed for at deltage.

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    20 Oct 2011
    Geografisk sted
    Slangerup
    Indlæg
    14
    På søndag er jeg vært for et spind in hjemme hos mig selv, der kommer en gruppe ravelry piger men der er altid plads til en ny, så send mig en PM/email hvis det kunne ha interesse. Stedet er Slangerup, og jeg kan desvære ikke hjælpe med transport, offentlig transport er en mulighed, men der er nok 200-300m til busstoppestedet.

    Ellers er der spindeforeningen, de har ennu ikke en sjællandsgruppe, ved ikke om det er ved at ændre sig, men tror snart vi er nok herovre.

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    23 Nov 2009
    Geografisk sted
    Måløv
    Indlæg
    29
    ja tak jeg er nybegynder men vil gerne høre med

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    20 Oct 2011
    Geografisk sted
    Slangerup
    Indlæg
    14
    Gadegård, Fik du min mail, ville være rart at vide hvor mange stole jeg skal finde frem?

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    30 Jul 2012
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    1

    Søger dygtige spindere på Sjælland

    Vi er ved at arrangere "Strikkecamp Storebælt" 13-15. juni 2014.
    Vi vil så gerne prøve at slå Norges rekordforsøg "Fra ryg til ryg", hvor man skal klippe et får, spinde ulden og strikke en bluse så hurtigt som muligt.
    Man skal være et hold på 8: en fåreklipper + 7 spindere/ strikkere.
    Er der nogle dygtige folk, som vil være med?
    Kender I en dygtig fåreklipper?
    Vi vil være glade for alle de råd og tips, vi kan få!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    20 Oct 2011
    Geografisk sted
    Slangerup
    Indlæg
    14
    Hej Kirsten

    Skulle du ikke få bid her så prøv evt på Ravelry, vi er en del spindere here på Sjælland and spindeforeningen var måske en oplagt samarbejdspartner.

    Det er ikke alle spindere som syntes at beskidt uld er det fedeste, jeg har selv gjort det en gang eller to, men kan altså bedst lide at spinde med renset uld og min nye rok skal ikke igennem den slags, men har i princippet to andre rokke.

    Tror spindeforeningen kunne vær det rigtige sted at spørge.

    Evt en anden form for event? Hvid jeg skulle tage fri fra familien må jeg indrømme at jeg nok ikke ville være helt vild efter at sidde og spinde noget garn jeg i sidste ende ikke vil være ret stolt af, så hellere noget andet. På den anden side kunne det måske være ret sjovt...

    Ikke al rå ulde er lige let at spinde, jeg købt noget frisk uld på fåreavlernes uldmarked i Hedeland, hvid Leicester, og det var faktisk ok at spinde lige fra dyret. fåreavlernes forening kunne også være et sted at spørge.

    Håber det gav dig lidt indspark til hvor du kan komme videre med ideen, uden at tage al luften ud af din ide.

    Jeg skal til spin in i Lejre her om en uges tid, så der kan jeg spørge om der er nogen som er interesseret eller har ideer.

    Jeg er simoom på Ravelry og altid kontaktes via pm, hvor du evt kan få min email.

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    20 Oct 2011
    Geografisk sted
    Slangerup
    Indlæg
    14
    Et til input, jeg mener at vinter ulden kan være ret filtret og anden klipning skulle være bedst. Fåreavlerne kan evt svare på hvad der er muligt, men mener nordmændene havde timet ders med anden klipning, og husker ikke racen. Tænker at nogen fra spindeforeningen måske bedre kunne koordinere og måske har kontakt til fåreavlernes forening eller direkte kender et godt sted til denne slags projekter.

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •