Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 24

Emner: Vest af hæklede blomster

  1. #11
    Vivian67 Gæst
    Ja det er sjovt nok. Du gav mig lige en lille idé der, min mor er nemlig slem til at gemme alt muligt, så jeg tror jeg vil en tur hjem og kigge i hendes gemmer om hun måske skulle have en opskrift liggende.

  2. #12
    rivang Gæst

    hæklet vest med blomster

    Hejsa

    Jeg er helt ny i dette forum og er rigtig glad for at være kommet med.

    Er der nogle, der kan hjælpe mig med opskriften til en vest, der ser nogenlunde ud som den på billederne. Jeg kan nemlig ikke hækle ud i det blå - er meget grundig - men ikke sååå erfaren, desværre. Nu læner jeg mig op af jer kloge og erfarne hoveder . Hvor ville jeg blive lykkelig for sådan en vest.

    Troede at DROPS opskrifter kunne hjælpe mig. Men der var ikke rigtig noget. Kender I nogle gode hæklemagasiner på dansk, engelsk, tysk, svensk eller norsk. Flere sprog kan jeg nok ikke klare. Har set links til et russisk blad herinde. Det er helt fantastisk. Men overgår nok min formåen at skulle til at lære russisk. De natligste hilsener til håndarbejdende folk derude fra rivang

    http://www.huset-shop.com/images/DAY...cWhiteBKTN.jpg http://www.huset-shop.com/images/DAY...tVestDE1TN.jpg

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Hej Rivang, jeg har set en dame med en vest der lignede den der du har på, og jeg havde nær stoppet hende, for det er nemlig også sådan en jeg leder efter.......den er super, ---hendes var mere i lilla toner.......Jeg bliver også glad hvis nogen finder sådan en opskrift....og søger videre, jeg skal lade høre fra mig, hvis det lykkes...

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Alternativt kunne man tage en vest som man vidste passede og så hækle blomster sammen og kante den til sidst,,

  5. #15
    rivang Gæst
    Hej 2ve2ve
    Tak for svar. Jeg leder også. Vil blot lige fortælle, at jeg har set i en gammel hæklebog fra 70'ernes hippitid, som jeg købte på et loppemarked, at man kan tage mønsteret fra en syet vest og klippe det ud, så det fungerer som en slags skabelon. Derefter hækler man bare blomster i de størrelser, man har lyst til - lægger dem oven på skabelonen og hækler dem sammen med en eller anden form for gitterværk. Til sidst kanter man f.eks. med tunger. Det kan da også være, at det er det, jeg vil gøre.
    Jeg har nu været inde på DROPS igen og hvis tendensen holder, så kommer der masser af bolerohæklede veste til efteråret. Man kan stemme på de opskrifter, man synes bedst om. Mange af dem har bedstemorlapper. Men der er måske noget, man kan bruge.

  6. #16
    rivang Gæst

    Smiler

    Hej igen

    Glemte lige at sige, at jeg også har set en dame med en vest, der lignede den her. Den var bare endnu flottere. Var også lige ved at stoppe hende. Jeg mener også farverne var mere lilla og så var der noget sølvtråd i også. Kunne ikke lade være med at vende mig om

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    hvis du går ind på siden www.huset-shop.com -kan man se vesten i stor format og det er altså kun runde hæklede cirkler den er lavet af slå 6 lm op 1 rk 12 fm 2 rk 1 fm 2 fm i næste fm. =24 fm. 3rk 2 fm 2 fm i næste fm =36 4 rk 3 fm 2 fm i næste fm = 42 nogle er der 2 omgange i andre 3 eller 4 uden om disse er der lavet hvide luftmaske buer jeg tror altså ikke at den er umulig at lave http://www.huset-shop.com/day-birger...est-p-752.html denne side skulle føre til vesten
    held og lykke

  8. #18
    rivang Gæst
    Hej Vandhunden

    Jeg vil prøve med cirklerne. Men jeg er nu vant til at have mål. Prøver at finde en anden boleroopskrift eller klipper et mønster fra en syet bolerovest og ligger cirklerne ovenpå. Det skal nok blive spændende. Tak for opskriften. Glæder mig helt til at komme i gang.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319

    Ide

    Citat Oprindeligt indsendt af vandhunden Se meddelelser
    hvis du går ind på siden www.huset-shop.com -kan man se vesten i stor format og det er altså kun runde hæklede cirkler den er lavet af slå 6 lm op 1 rk 12 fm 2 rk 1 fm 2 fm i næste fm. =24 fm. 3rk 2 fm 2 fm i næste fm =36 4 rk 3 fm 2 fm i næste fm = 42 nogle er der 2 omgange i andre 3 eller 4 uden om disse er der lavet hvide luftmaske buer jeg tror altså ikke at den er umulig at lave http://www.huset-shop.com/day-birger...est-p-752.html denne side skulle føre til vesten
    Tror altså jeg vil prøve ud fra dette,---tak skal du have vandhund.....jeg skal lige sidde og lege med alle mine bomuldsgarnrester.......

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Gad vide om i fik lavet en vest nogen af jer
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •