Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: ADVARSEL mod Art Clay Silver

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210

    ADVARSEL mod Art Clay Silver

    Jeg har set denne på www.kandu.dk:

    Lad være med at bruge en hulens masse penge på at købe Art Clay Silver.

    Det er rigtig nok, at materialet er ligesom modelervoks, men det er ikke lige så nemt at arbejde med. Samtidig er produktet efter brænding 99,9 % rent sølv, hvilket betyder, at det færdige produkt hele tiden bliver sort, og skal pudses konstant -grangiveligt fordi metalsammensætningen ikke er god nok (altså for "ren"). Der er jo en grund til, at sølv bliver solgt som 925 istedet for 999.

    Jeg har brugt en formue på materialerne og det er slet ikke det værd -det er bedre og billigere at købe produkterne færdige.

    Jeg skriver kun det her, fordi det er så ærgerligt at bruge ca. 2000 kroner på noget, som faktisk er uanvendeligt, når man har lavet det. Det ser jo altid så godt ud i bøgerne....
    supersine669

    carpe diem

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Tak for advarslen......vi har flere gange snakket omat investere, Benny laver smykker, og jeg tænkte at det kunne være sjovt at prøve, men det må vi nok hellere lade være med så!
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    17 May 2009
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    7
    hejsa
    Jeg har arbejdet en del med sølv igennem mange år og også med clay art - nej jeg er heller ikke begejstret for det - det er dyrt -MEN jo renere sølv er - jo sværere har det ved at oxidere(blive sort)- Clay art er efter brænding porøs (den ligner nærmest en svap i mikroskop, hvilket man opdager når man lodder på det) man skal altså overveje hvad man kan bruge det til .
    Der må være en anden grund til at dit bliver sort ! ! !
    Sterling sølv - 925 - begyndte man at bruge især i forbindelse med bestik på grund af hårdheden - det gælder også de 3-tårnede som er 830 promille rent sølv - det har også været populært under krigen - men mest på grund af råvarer mangel og pris.
    Moderne fabriks smykker bliver i dag forsølvet med finsølv (999) også selv om de er lavet i sølv for at forhindre lodningerne i at oxidere.
    Du er velkommen til at kontakte mig - hvis jeg kan hjælpe

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Hejsa

    Tusind tak - jeg har ikke prøvet det, fordi jeg blev advarset ved et andet forum (www.kandu.dk).

    Men HVIS jeg skulle blive fristet, husker jeg selvfølgelig det flotte tilbud.

    Knus Lillian
    supersine669

    carpe diem

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •