Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 21

Emner: Tencel.

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja og jeg har også bemærket, at der kommer adskillige spændende ting til blandt produkterne i øjeblikket, som jeg ikke ser andre steder...
    og Julemor

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221

    Okay

    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Jeg ved ikke om i ved at når man er tilmeldt nyhedsbrevet hos Renee så får man et knald tilbud hver måmed
    måmed? skulle det være mæh med eller måned

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af renee Se meddelelser
    Tencel er udvundet fra træ med brug af kemikalier som er derefter genbrugt. Derfor er det det i toppen er miljø skalaen for menneske skabt fibre. Den er stærk,absorbere fugten og har samme varmeegenskaber som uld.
    Mange håndspinnere brug det til strømpe garn men jeg er ved at blive helt maniske ved at bland det med 21 micron uld og laver det skønneste luksus karteflor. Godt det er vandabsorberende fordi jeg savler . Renee
    Mange tak for svaret Renee - så forstår jeg bedre at du blander det i ulden! Det lyder spændende.
    Husk lige at drikke noget vand eller noget til arbejdet - så du ikke kommer i væskeunderskud

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det der med micron, kan du give en forklaring på det Reneé? Er det styrke, blødhed eller..?
    og Julemor

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Ja og jeg har også bemærket, at der kommer adskillige spændende ting til blandt produkterne i øjeblikket, som jeg ikke ser andre steder...
    Og jeg har en aftale med en salgs chef nede i en kælder i Huddersfield i April. Min affære bliver mere og mere uldent

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    You just see to, that he aint a woolf
    og Julemor

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    You just see to, that he aint a woolf
    Den var go´--Der vandt du partiet!

    Med hensyn til micron, Ja det er finheds graden. Jo finere jo mindre tal. Der skrives nogle gang "my" i Denmark. Det er bare det græsk bogstav for M.

    Og, til at forvirre mere, Jeg bestiller i Bradford counts, der er talerne højere for finere uld. Hvis jeg skal have 21 my, bestiller jeg 66´s. Der kommer uld og cashmere i denne uge. Ulden er 19 my eller i 7o´s Bradford count. Det er fordi i Yorkshire målt vi hvor mange gang et tråd gik rund om en bestemt målestok. Jo flere gang den gik rund, jo finere var fibrene. Og endnu mere forvirring. Hvorfor skal jeg ned i kælderen med woolven i Huddersfield?
    Fordi vævere fra Huddersfield var et stolt folk. De havde specielle aftaler med spinderier i Bradford om lidt finere garn så hvis jeg finder noget med etiket 70´s Hudd- ved jeg det er guf.

    Vin kældre ah ah, ikke for mig. Venligst, en uld beruset Renee

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Tak for forklaringen om Tencel, Renee! Jeg var også forvirret over, hvad det betød. Troede, at det var et fagudtryk.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Citat Oprindeligt indsendt af renee Se meddelelser
    SEnd mig en P.M med hvilket farve du kan li´så sender jeg nogle prøver. Renee
    Så har posten været her, takker Jeg vender tilbage i en tråd og på min hjemmeside, så snart jeg har gramset og prøvet dem! (måtte hente en syg datter i skolen, så det bliver nok ikke lige idag )
    og Julemor

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Aug 2008
    Geografisk sted
    silkeborg
    Indlæg
    206
    hvor ser det bare super lækket ud !!!
    Mimi K jensen

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •