Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 18

Emner: fastelavn´s pynt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217

    fastelavn´s pynt

    hej alle i dejlige med rokkere jeg vil høre om der er nogen der skulle ligge inde med nogle skarbeloner/pynt man selv kan lave til fastelavns fest. jeg har fødselsdag i feb og har lavet temaet fastelavn som borpynt iår da min kærestes datter er med.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    supersine669

    carpe diem

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det var også en tønde og nogle masker, jeg tænkte på.
    Hvad med nogle fastelavnsris i vaser eller krukker (med noget pynt på selvfølgelig). Og nogle halvmasker (Harlekin/Columbine masker).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Det var også en tønde og nogle masker, jeg tænkte på.
    Hvad med nogle fastelavnsris i vaser eller krukker (med noget pynt på selvfølgelig). Og nogle halvmasker (Harlekin/Columbine masker).
    skulle du ligge inde med nogle skabeloner strikkelene? jeg har tænkt mig at lave nogle fastelavns ris med katte/slik/creppapir/små masker/små tønner.
    og lave nogle slik beholder/sugerørs beholder udformet som fastelavns tønner.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Nej, desværre, Nattrolden! Jeg har ingen skabeloner. Men du må da kunne finde nogle et eller andet sted (på et website eller måske i en bog). Gå ud i naturen og find nogle flotte grene (f.eks. troldhassel med de spændende krøllede grene eller en busk med røde grene). Det lyder spændende med fastelavnsting som bordpynt. Du skulle næsten også lave noget med nogle fastelavnsboller (enten ægte eller nogle pynte nogen - måske trylledej med maling på ligesom glasur og et eller andet imellem som creme/flødeskum (efterligninger). Det er kun ideer. Men jeg kan ikke hjælpe dig med skabeloner.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Hej Nattrolden .. Jeg var lige lidt nysgerrig og kiggede med .. Du har lige givet mig en super idé til når jeg skal holde min fødselsdag .. har nemlig også fødselsdag i februar .. Tusind tak :D

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har kigget lidt på Google og fandt denne side (du skal scrolle lidt ned på siden):

    https://avformwebshop.dk/katalog/pdf/fastelavn09.pdf

    Det er ikke skabeloner, men måske kan du få nogle ideer. Hvad med at bede alle klæde sig ud til festen! Du kan lave et stort papirsspøgelse og lægge oven på dugen. Bare en ide, jeg fik! Eller måske en klovn af papir.

    Jeg fandt minsandten også Rokken = håndens arbejde i Google om fastelavn. Det er mest om skoler og børnehaver, der laver noget. Men jeg kan ikke finde nogle skabeloner. Måske andre kan?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    lis ai Gæst
    Dette Kim har skrevet en rigtig god bog, som jeg har haft meget glæde af.
    "Klip og pynt til fastelavn". Den er fra forlaget Klematis.
    Kan lånes på biblioteket

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    jeg skal en tur på biblioteket idag det har jeg sat mig for skal have fat i bogen hvis jeg kan. ja jeg syndes selv at det er en knipel go ide jeg lige fik der. jeg vil prøve at lede videre og bruge jeres ider
    hvis der er nogen der kommer i tanke om noget så er jeg åben for alt.
    jeg har tænkt mig at lave en fastelavns kagemand eller sådan noget fastelavns bollerne bliver bestemt ikke glemt
    Lev livet vi har det kun til låns.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127
    Birte Johansen : Fastelavns Pynt

    Søren Thaae: Alle tiders klip

    Begge kan lånes på biblioteket.

    Jeg kigger også altid efter bøger vedr. halloween. Der er ofte ting som også kan bruge til fastelavn.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •