Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 18 af 18

Emner: fastelavn´s pynt

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, fordi Halloween er de engelsktalende landes fastelavn - bare på en anden årstid.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Kunne I bruge nogle af vores ideer, Nattrolden og Carina? Det kunne være sjovt, at se, hvad I får ud af det!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    jeg skal nok få taget foto af det når jeg får begyndt. noget skal jeg nok få lavet. og endnu engang tak for jeres mange i´der hvis i finder på mere er i meget velkommen til at komme frem med dem.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  4. #14
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Ja, fordi Halloween er de engelsktalende landes fastelavn - bare på en anden årstid.
    Jeg ka' altså ikke dy mig for at kommentere denne

    Vores fastelavn er indledningen på fasten, som falder 7 uger før påske. England har noget tilsvarende - Mardi Gras - som falder lidt senere - jeg mener, at det er omkring askeonsdag!?

    Halloween har vi også i Danmark, nemlig Allehelgene, hvor vi mindes alle de døde, og som falder først i november, alt efter trosretning.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, det er noget nymodens, at fejre Halloween/Allehelgene i Danmark. Det har jeg aldrig prøvet. Det brugte man jo ikke da vi var yngre (og jeg er en årgang 1961).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Ja, det er noget nymodens, at fejre Halloween/Allehelgene i Danmark. Det har jeg aldrig prøvet. Det brugte man jo ikke da vi var yngre (og jeg er en årgang 1961).
    Nymodens - Jeg er godt nok en smule ældre end dig, men vi har altid fejret allehelgene - bare ikke på den måde, som det gøres i dag - men netop ved at samles og mindes.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, det forstår jeg ikke! Jeg er opvokset i Sorø og der har jeg ikke hørt om det. Heller ikke i de skoler, jeg har gået i.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Pynt kan vi jo aldrig få for meget af måske bruge vinterferien til at lave det med børnene.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •